Alla inlägg den 27 november 2011

<3

Av Camilla - 27 november 2011 13:54

Av Camilla - 27 november 2011 13:49

Tänkte att jag skulle passa på att fylla bilen med saker att ta med till lägenheten i morgon när jag hämtar nycklarna.

Soff-bordet var redan där i, men jag fick möblera om lite grand, så ut med skötbordet som jag skruvat isär, och så var det dags för köksbords-skivan. Tycket inte att den var så tung, men måste gjort något fel, för PANG! där kom ryggskottet. Hasar mig fram med supervärk nu.


Gjorde något som jag inte gjort på länge, och som jag tänkte jag skulle undvika under hela graviditeten: jag har tagit en lite tyngre värktablett. Annars kan jag inte röra mig, och jag lovar, jag har väldigt nära till lipen nu...



Av Camilla - 27 november 2011 10:02

Av Camilla - 27 november 2011 09:48

Fick ju hämta henne och mamma Emme i fredags. Lilla stackaren har fått en ögoninfektion av något slag. Läkare osv säger att det är vanligt på förskolebarn när de är förkylda.

I fredags fick vi badda upp hennes ögon när hon vaknade, för de var alldeles igenklistrade. Emme ringde in till läkarstationen och fick en ögonsalva utskriven som Pompan ska ha två gånger omda gen. MEN DET ÄR INTE LÄTT!!


Vi är tre stycken att hjälpas åt när vi ska ge henne, en som håller ben och händer, en som håller huvudet och hjälper till att öppna ögonen, en som öppnar ögonen och droppar salvan. Och man känner sig så hemsk, så hemsk. Men vad ska man göra, det är enda sättet att få i salvan där den ska göra nytta. Tur att Pompan inte är långsint.


I morse hörde jag att hon var vaken, så jag gick in och tog henne. Hon såg ingenting för ögonen var totalt igenklistrade, men hon skrattade när hon kände att Wilma var och gick på hennes fötter, kände på pappas rygg med foten så han låg kvar och är jag lyfte upp henne så vinkade hon och sa hej då, trots att hon inte såg ett skvatt. Men när vi kom ner till mormor och det var dags att bärja badda, då lät det totalt annolunda. Hon gömde ansiktet ner mellan mina bröst så vi inte skulle kunna droppa vatten på dom. Hade hon bara inte haft något emot att få vatten i ansiktet så hade det bara varit till att tappa upp ett bad och bada med henne, men hon AVSKYR vatten ovanför axlarna.


Snart är Linda här, då ska vi kleta dit morgonens salve-dos. Linda hade ett knep som gjorde att edt gick snabbt och var ganska så enkelt, när vi gjorde det igår.


Undrar hur lång tid det tar innan salvan har hjälpt? I alla fall så mycket att vi slipper badda upp ögonen... Har inte hittat det på någon läkarsida, bara att man ska fortsätta med salvan i två dagar efter att symptomen försvunnit och att hon inte får till dagis så länge det är kletigt. Läste i något forum att det kan ta 3-5 dagar innan kletet försvinner.


Håller tummarna för lilla Pompan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards