Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Camilla - 15 juni 2009 15:40

Nu är vi hemma igen....

Vi hade Åsmund till undersökningen, och han är inte godkänd på cavalierhjärtanen, men han sa att hennes tickade på så fint och bra så där fanns inget att anmä'ka på. (Skönt eftersom hon är ju 8 år fyllda)


Hon ömmade lite, lite vid palpering av buken, men eftersom hon är på väg in i löp nu så kan det bero på det.


Dricker inte mer än vanligt, äter mycket mer och har ökat något gram i vikt (ja, vågen stod faktiskt på 8,6kg så enligt standarden är hon inte mager och tunn). Pigg trots att hon sover mer, vaken och alert hos veterinären och hoppar över grinden här hemma om hon får chansen.


Men pälsen är hemsk, mjällig, torr, livlös, och som Åsmund sa, hon ser inte riktigt bra ut. Så första steget är att avmaska henne (vilket vi gjorde redan ute hos veterinären) och sedan ska vi avvakta lite för att se om hon hämtar sig. Nästa steg blir annars en massa prover. Men vi testar detta först.

Skönt att det inte ser ut att vara värre.... kan ju tala om att jag var nervös!

Av Camilla - 15 juni 2009 09:21

Ja, jag har riktig abstinens. Jag vill också ha en liten valp!


Läser på flera bloggar och hemsidor om folk som precis har hämtat eller ska hämta en liten valp.

JAG VILL OCKSÅ HA!


Älskar de helfärgade, men skulle hemskt gärna vilja ha en trefärgad nu också. Och funderar på en blenheim efter Lillan och Merlin...



Av Camilla - 15 juni 2009 08:17

God mentalitet?


När jag gick en kurs i hundpsykologi, förklarade instruktören att ett bra sätt att testa en hunds psyke var att ramla omkull o spela skadad. En hund med dåligt temperament skulle försöka bita sin matte/husse medan en bra hund skulle slicka honom/henne i ansiktet eller visa sig orolig. En kväll när jag satt o åt pizza, bestämde jag mig för att testa hans teori på mina egna 2 hundar, jag reste mig upp,satte handen för bröstet,gav till ett skrik o sjönk ihop på golvet.

Hundarna tittade på mig,kastade en blick på varandra o rusade sedan raka vägen till soffbordet o slukade min pizza...


Hahaha... ja, det kunde varit mina galenpannor. Visst, de ska sitta nära, nära, och ligger jag ner så är de ända uppe i ansiktet och gosar, men hade jag haft ngt ätbart som doftat så hade mina också tagit det ätbara först *ler*

Av Camilla - 15 juni 2009 08:14

Innehåller nu över 101 000 cavalierer... härligt!!

Av Camilla - 15 juni 2009 08:09

Idag ska det inhandlas 2 fällor till. Beståndet av sniglar ska minskas!


Linda tyckte att jag skulle leta upp en annons med igelkottar också, för till sin stora skräck och fasa såg hon en stor orm i gröngräset. (Vi vet inte om det var orm eller snok, eftersom Linda bara såg en del av kroppen och denvar gråaktig. Adrenalinet gjorde att hon var över på vår sida av gräsmattan innan något mer kunde registreras)


Sniglarna, tja, de är bruna, har inte skal, och är ÖVERALLT! Skiter i om de är mördarsniglar, blandras eller skogssniglar. Man kan inte gå nere bland kaninerna utan att riskera att trampa på dom. Äckliga!

Linda höll på att sätta sig i spagat eller splitt eller något sådant en dag när hon skulle ge kaninerna en kväll så trampade hon på en, och hennes fötter fick eget liv. (Det skriket motsvarade det hon gav upp när hon såg ormen *fnitter* )


Av Camilla - 15 juni 2009 08:08

Det blåser som F-N och mamma har plockat undan blommorna som hänge ute i amplar för de blåser helt enkelt sönder. Svensk sommar när den är som bäst, eller?

Ja, det regnar ju inte i alla fall...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards