Alla inlägg den 17 september 2013

Av Camilla - 17 september 2013 13:55

En del saknar helt empati. 

Mamma sitter och gråter en kväll när allt känns jobbigt och så får hon besök av någon som bara säger: vad fan har nu hänt?

Ska det vara så svårt att se och förstå när sorgen slår till? Att bara gå fram och ge en kram, trösta och finnas där. Att se och förstå när sorgen slår till? Man kan vara hur mjuk inuti som helst, men om man aldrig visar det utåt, utan bara är hård som sten, och kall, och ego, då är det illa!! 





Av Camilla - 17 september 2013 13:39

Gårdagen Kändes som en stressig dag, kanske bara för att de var full rulle hela dagen: 

1. körde Linus till dagis

2. in till Olofström och pumpade däcket,

3. hem och ringa runt,

  • först till firman som fixade badrummet, "bara" fjärde gången och ändå har de inte varit här och kollat,
  • bokat bord på loppisen i Folkets Hus den 28/9,

4."jagade" däck till volvon via telefon. Sedan webb-lektion 10-11,30, 

5. upp till affären och ta ut pengar ut till macken och tanka, 

6. möta upp en tjej för byte av blöjpaket,

 7. ner till Mjällby och få ett nytt däck på bilen, 

8. snabb-besök hos emelie,

 9. till Bromölla och hämtade M,

 10. till dagis o hämta Linus, 

11. hem och laga mat och snart iväg igen, 

12. sola, är nu uppe i 2 minuter. Jo, jag var på den tiden i onsdags också, men eftersom jag blev lite röd efter den solningen och dessutom inte solade i fredags så valde jag att stå kvar på samma tid en gång till. Ingen reaktion efter denna solningen. 

13. så till Gränum och hämta grejor till Linus på två ställen.... ingen ro och ingen vila 


Idag har det varit en del också, plus att jag  är superdupertrött och har ont i huvud och hals.

Ringt runt lite idag också, Problemet med poängen till CSN avklarat, poängen som CSN inte kunde se igår, men som var bokförda hos dom redan den 10/9 syntes huxflux idag. Som trolleri   , men nu nyttt problem: min handläggare på Af har inte ändrat mina uppgifter   trots att han även skrivit en påminnelse i datan som handläggaren jag fick prata med idag kunde se och läsa upp för mig,  så jag står fortfarande som arbetssökanden med ersättning från Försäkringskassan och det går inte för csn's del 

Handläggaren jag fick prata med skulle försöka fixa det idag, men var osäker på hur, om hon kunde gå nästan en månad bakåt i tiden och fixa det. Hon skulle be kollegor om hjälp. Jag skrev ett argt mail till handläggaren och skickade iväg, där jag också säger att jag vill klaga formellt hos hans chef. 


Alla kan göra fel men ibland blir det bara för mycket.


Dessutom så pågick det samtalet med AF samtidigt som hantverkaren var här och lagade väggen i duschen. Så man var lite splittrad och det var ganska mycket oljud omkring. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards