Alla inlägg den 5 september 2013

Av Camilla - 5 september 2013 12:15

Nej, inte riktigt, men sol på mig i alla fall. Solar numera - igen - min psoriasis på PSO anläggningen i Olofström. Skönt för den har varit envis hela sommaren och nu har jag till och med fått på tårna och fingrarna, där jag aldrig haft innan. 

I sinnet, njae.. Allt är egentligen bra, har bara tänkt en hel del på pappa den senaste tiden, drömde om honom för ett tag sedan. 4½ månader sedan han gick bort, tiden har gått jättenabbt. Känns som om det är mycket längre tid som gått sedan han gick bort, samtidigt som det känns som igår. Mamma ska fortsätta med kaninerna, och för att vara ärlig så har de väl varit hennes och Lindas det sista året ändå, men det är ändå pappas kaniner när vi pratar om dom. Lite tårögt när man ser hans skrivstil i kaninpärmar och anteckningsblock. 

Någongång ska det gå lättare och det gör det, men alltsom oftast slår det en när man låter tankarna flyga.

Saknar dig pappa...

Av Camilla - 5 september 2013 12:07

Japp, i morgon är det fredag och jag är färdig med de första tre veckorna, orienteringsdelen, som ska visa på om vi är lämpade för yrket och studie-metoden.

Emme går den också, hennes lärlingsplats är färdig. Min är det INTE! Skrev fem butiker som önskemål, enligt anvisningarna. Mitt första val går bort eftersom läraren inte får till stånd ett möte förrän tidigast i oktober och det är meningen att vi ska ut nästa vecka. Andra valet var någon annans första val, så den platsen är nu upptagen.

Läraren ville att jag skulle välja Coop Forum, karlshamn... en affär jag inte handlar i, för jag tycker att de är för dyra, jag gillar inte själva butiken och jag använder inte deras egna varor. Hur ska jag då kunna göra ett bra jobb där. Dessutom så fanns de inte med på min lista. 

Hur mycket betyder det då att läraren tycker att han fått bra kontakt med vdn? 

Jag föreslog en annan plats, får se om han tar kontakt med dom under dagen, eller helgen. 


Tre veckor färdiga, bara 1½ vecka kvar tills jag kan söka CSN då.... Kan ju hoppas att det går igenom då. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards