Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Camilla - 4 februari 2013 12:47

Egentligen borde jag inte bli förvånad, det har varit så nästan hela tiden sedan Linus blev 6 månader: ett besök i Agerum och två dagar senare är han förkyld. 

Han träffar helt enkelt andra barn alldeles för sällan så när det är dagisbarn i sällskapet så blir han nockad exakt två dagar senare. 

I vanliga fall är det "bara" Klara, men i lördags när vi firade just Klara som fyller tre år (idag egentligen) så var där flera dagis-barn: Klara, lovisa, Benjamin, Fabian och Albin. 

Förstå mig rätt, jag klandrar inte kidsen för att Linus blir förkyld, konstaterar bara att han behöver träffa andra barn oftare så han blir mindre mottaglig för just förkylningarna. 

Märkte redan i lördags att det var något på g, nu när man har facit i hand så att säga. Han var kinkig, sov bara 10 min på eftermiddagen och oroligt på natten. Igår somnade han inte heller som han skulle på eftermiddagen utan fick "sövas" med en flaska. Somnade vid halv åtta - åtta och då passade jag på att gå upp och lägga mig, hade den värsta huvudvärken på länge, men det varade inte länge... sömnen alltså, huvudvärken var där för att stanna. Linus vaknade två gånger innan kl 8 och vid halv elva gav jag helt enkelt upp och la honom i sängen mellan oss. Vilket misstag det var... visst sov han om än oroligt. Men jag fick inte sova mycket. Han vänd och vred sig och trängde ut mig på kanten, och jag var livrädd för att han skulle ramla i golvet. 

Idag är han super gnällig hela dagen, jag kan inte göra något och han bara gråter och kinkar. Efter alvedonen kl 5 i morse så är han feberfri men snorig... och jag orkar snart inte mer.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards