Alla inlägg den 15 september 2013

Av Camilla - 15 september 2013 20:30

Ja, om han hunnit se detta så hade han varit mäkta stolt. Och jag är stolt över pappa, som var trogen rasen New Zealand Red, var den första som fick fram en champion i sagda ras, och som är uppfödare till Sandra Tengelin's fina hona som vann Hona med kull i Finnerödja den 4 maj i år. Honan hade 8 (!!) stycken jämna och fina ungar och fick för sin och kullens "excellenta kondition" 95,5p av Sveriges ordförande i Domarkåren, Kjell Carnbrand. Honan är kullsyster med pappas hona som blev champion. 


GRATTIS Sandra! 


Jag lovar, hade pappa hunnit se detta eller levt än, så hade han varit mäkta stolt och glad. 


Och det var ganska bitterljuvt för oss när jag såg det idag, har väl slarvat med att läsa resultatlistorna i Kaniuppfödaren, har väl helt enkelt varit annat att tänka på dessa 4½ månader som gått sedan pappa gick bort. Grät några tårar av saknad. 


Själv har jag och Linus tillbingat dagen hos mamma och Linda, gått igenom kaniner inför anmälningstidens slut till Värnamo. Har gått igenom ch-honans kull med 6 ungar, tyvärr bara en hona och resten killar. Kollat hennes förra kull, en sparad hanne och en hona, med finfina kroppar. 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards