Alla inlägg den 23 september 2012

Av Camilla - 23 september 2012 11:22

Hade lite abstinens för Agerum, så igår när Linus sovit sin förmiddagslur packade jag in honom i bilen och körde ner till Agerum. Mys med Pompan, Hampus och mycket prat! Lämnade tillbaka en bok jag lånat av Emelie, del 1 i serien om Iron Fey, en serie som kallas för nästa Tiwlight, men den är så långt ifrån Twilight den kan komma. Här är det irländska folksagor i dagens tappning. Läsvärd, även om den vänder sig främst till tonåringar.

Skulle bada med Linus tänkte jag, men han ville inte alls, inte ens när Klara hoppade ner i karet hos oss. Han var nästan panikslagen. Nej han får nog hålla sig till badbaljan ett tag till då.

Fick hjälp av Erol med datorn, så även om insticksprogrammet inte funkar helt som det ska så kan jag ändå genom ett par extra knapptryckningar, se inbetalninsgkorten från postgirot. Förlåt, plusgirot heter det ju numera.


Nu är jag gräsänka, Markus hjälper sin pappa och Linus och jag är hemma, eftersom lillkillen sov när pappa skulle köra. Och nu är det dags att byta dagens bajsblöja.


Av Camilla - 23 september 2012 11:17

Blev av medmitt breedmate igen. Förra gången var 2010, då gick en del av datorn sönder, och när den lagades försvann mitt breedmate... då hade jag över 100 000 stamtavlor i min databas.

Nu för några veckor sedan kraschade hårddisken på allvar, och innan jag fattade det så har jag nog raderat det mesta när jag försökt att starta om datorn.

Har en kompis med en dockningsstation för hårddisk, som vi ska testa, kanske finns det en chans att mina stamtavlor, musik och foton kan räddas. Den här gången hade jag över 97,000 stamtavlor, med bara cavalierer.


OM det inte går att räddas så funderar jag på andra stamtavleprogram men vet inte vilken jag ska välja. Är det någon där ute som använder databas-program i sin dator, och vilket då? Hur funkar det?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards