Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Camilla - 10 februari 2012 21:56

Japp, idag har vi varit och köpt barnvagn. En Focus Comfort, svart med vitt mönster. Snygg och rejäl, bra däck.

Nu har vi det mesta, ska sy eller be mormor/farmor kanske, att sy täcke och kudde till spjälsäng och vagn.

Badbalja ska också inköpas, men det kan vänta, går ju faktiskt att bada i handfatet de första gångerna. Spjälsäng är inköpt, likaså skötbord.

Har fått en hel del kläder av Ida, Linda har också bidragit. Svårt att handla när man inte vet könet, de mesta barnkläderna är väldigt könsindelade, jag har inget emot att använda rosa/röda plagg på pojke eller blåa/gröna på flickor egentligen MEN när det är tryck på kan det bli en annan sak.


Kön ja, visst det är skrock, men mamma sa igår att om man har spetsig mage är det pojke och är man jämntjock så är det flicka. Jag är jämntjock.

Dessutom så gjorde hon ett test med en nål i en sytråd, man trär nålen och håller sedan tråden ovanför handleden på den som är gravid. Är det en pojk så går den fram och tillbaka, är det en flicka så blir det en ring.

Nålen stannade först och sedan satte den fart i en stooor ring. Tydligaste mamma hade sett någongång.

Spännande!

Vad det än blir så blir det mitt frö, könet är egentligen det oviktigaste, alla vill ha ett friskt barn, det är viktigast. Och skulle man råka få ett barn med en diagnos så älskar man det lika mycket, om inte mer.



Av Camilla - 10 februari 2012 10:09

Ofattbart vilken massa man sparar.

En del viktiga saker, en del "bra-att-ha" men det mesta rent nonsens.

Hur mycket ska man spara av rent nostalgiska skäl, trots att det bara ligger/hänger/står till ingen nytta om det ens finns fram till display?

Har plockat ihop en låda med inbundna böckr, en kasse med pocket, en sopsäck med kläder, en låda med pärmar, prydnadssaker, och annat smått och gott, plus en låda med gardiner och dukar som alla ska få komma in till Lions.


Känns som om jag inte ens är halvfärdig. Men samtidigt är det skönt att det ska bort. Fattar bara inte vad jag har haft allt till.


Nästa helg åker trimbordet, tältet och ena buren. I förgår försvann en säck med gamla filtar, handdukar etc. Här rensas det gamla ut rejält.


Samtidigt som jag packar igen. Snart dags att flytta igen. Nytt äventyr - nya tag   


Kanske ska min ena systerson överta lägenheten, och en hel del av möblerna som jag inte kommer att behöva. En del (cd-hyllorna och bokhyllan) kommer att få sin frälsning om han inte vill ha dom. Detta var deras sista flytt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards