Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Camilla - 6 februari 2012 19:55

Har tyckt att min bil läckt olja, eller ja, den LÄCKER olja men det har blivit större fläckar. I lördags när jag sprang in lite snabbt till Eknegården och köpte ägg åt Jessika så lät jag den stå på tomgång, mindre än 5 minuter, och när jag kom ut så var den alldeles rökfylld.

När jag körde hem från Jämshög till Agerum, så började temp-mätarens varningslampa att blinka till när det var mindre än 1 km kvar.

Idag när jag anlände till Agerum så öppnade jag motorhuven, och det ser ut som om den kastat ut oljan genom påfyllnadshålet, trots lock. Och stickan hade ingen olja på sig när jag kollade nivån.

Lät den svalna och hällde på mer olja, men trots  säkert upp mot en liter så gav det inte utslag på stickan ens.

Så mamma fick skjutsa hem mig samtidigt som hon skjutsade hem Emme och Klara.

Pratade med Jessika och det första hon sa var att toppen gått. Vilket är allt annat än - just - toppen.


Googlade och ja, oljan är vitaktig, huruvida den har vita avgaser som det stod vet jag inte, har inte kollat, men pappa skulle gå ut och kolla i morgon. Dricker mycket vatten? Njae, inte direkt.


Visste att den inte skulle klara en besiktning till, men planen var att ha den tills ombesiktningsperioden var över, sedan hade jag fått klara mig utan bil ett tag.

Skit också!

Av Camilla - 6 februari 2012 19:47

I helgen arrangerades LU2012 i Norrköping.

Jag har inga kaniner mer, och var inte där, men familjen åkte upp, Linda med risknäck och alaska och föräldrarna med Dvärgvädur och hermelin.


Några andra som var där var Peter & Ingrid Ahnelöv från Simrishamn. Och det gick hela vägen för dom. Linda berättade att de fick 96p på en alaska, och jag skickade ett GRATTIS-sms till Ingrid. Detta är förvisso inte deras första, de har fått det minst en gång innan, då på en hermelin blå zobel.

Fick rapport från Ingrid senare att de blev tvåa i prislistan efter förra årets vinnare Kjell Carnbrand och Peter Landberg och det är inte alls illa pinkat   

Idag läste jag på www.skaf.info att det gick ännu bättre för dom: de blev BEST IN SHOW   


Också GRATTIS till Anette Wardmo som fick sin första 96a på en tan, svart   



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards