Alla inlägg den 27 november 2012

Av Camilla - 27 november 2012 11:38

Bir nog tvungen att köpa ny mobil. Har en Samsung av ngt slag, knappt två ½ år gammal och nu har den börjat att jäklas. Stänger av sig själv i byxfickan, på bordet när det ringer och ibland när man försöker att besvara ett samtal i den. Men vad ska man välja, det är ju en jäkla djungel där ute. 



Av Camilla - 27 november 2012 11:35

I lördags var vi en tur till nya IKEA i Älmhult. Både ris och ros.

Börjar med parkeringen: ROS på den!

STOR och med tydliga skyltar som sa vilken rad du stod på, speciella platser till Familjer, Miljöilar och elbilar, de sistnämnda hade till och med laddstolpar.

Svårt att hitta i affären, men det är väl bara för att man inte varit där innan, den hade tydliga skyltar, du fick en karta i handen när du kom innanför dörrarna, men alldeles för svårt att gena så man slapp springa runt på alla avdelningarna.

Rulltrappa upp, men vanlig trappa ner. 

Hittade allt vi skulle ha, och något extra därtill. 


Av Camilla - 27 november 2012 11:24

Vet inte vad som står på egentligen, men det började i lördags då han vaknade vid 4 tiden, och ville först inte äta. Men efter att ha fyllat blöjan var han ganska go igen. Dock var det tre bajsblöjor på den förmiddagen så han var inte riktigt okej i magen. 

Söndagen en eller två bajsblöjor på morgonen, upp tidigt och lite svårroad men ändock en del stunder då han kunde sitta vid pulkan med alla leksaker och leka själv.

Dessutom både i fredags och i lördags så vaknade han otröstlig bara en - två timmar efter kvällsnattningen, och fick komma ner till oss, bara för att somna i famnen några minuter senare. 

I går var det tvärtom. Ville inte sitta i lära-gå-stolen, inte leka själv, inget annat passade än att försöka ta min dator, telefon eller tidningarna, eller bli omkringburen på. Allmänt gnällig och jobbig, och somnade redan vid 18 igår. 

Idag vaknade han vid fyra, fick ren blöja och åt sin flaska bara för att vara snudd på omöjlig att få till att somna. MEN han somnade (tack och lov) strax efter 5. Trots protester. Bara för att vakna kvart i sju men satt i sin säng tills jag vaknade ordentligt vid sju. 

Kände igår när vi kom ner vid halv sju att det var rent farligt, jag kunde knappt hålla ögonen öppna så trött var jag. Det börjar bli ordentlgit jobbigt att inte få sova en hel natt utan att ge honom nappen minst en  eller två gånger. Min sömn blir rubbad och sedan är han hur pigg som helst och jag kan knappt hålla ögonen öppna. Tur att det kan bli en dag varje vecka (helg) som jag får fortsätta sova och Markus tar ner honom. 

Igår fick jag till och med försöka skriva och skicka ivög jobbansökan med honom i famnen.... inte lätt. Kan bara hoppas att det blev rätt. Och kaffet hann bli kallt också.

En bil står högst på önskelistan, eller ja, jobb först men bil också, så jag kan åka iväg och hitta andra sätt att roa/trötta ut en nyfiken liten kille. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards