Alla inlägg den 19 november 2012

Av Camilla - 19 november 2012 11:51

           

Vi bestämde oss för att måla väggarna i det som ska bli Linus rum, blåa, och sedan måla dit lite roliga figurer. Det var lättare än jag trodde att det skulle vara trots att den med Kalle, Musse, Långben, Mimmi, Kajsa och Pluto är målad på ett snedtak så den arbetsställningen gav mig mucho ont i ryggen.

Var inte säker på att jag skulle orka igenom hela, brukar tröttna mitt i, men det gick snabbare än jag trodde och var ganska enkelt. Skrev ut bilder på datorn, la overhead-plast ovanpå och fyllde i linjerna. Sedan lånade vi en oh-maskin och placerade ur bilderna där vi ville ha dom, målade konturerna med blyertspenna och sedan var det bara att fylla i med akryl-hobbyfärg. Jag har gjort Lucky själv, Skalman och nästan hela gruppbilden, och resten har Markus gjort. 

Satt upp hyllor, lampa där sängen ska stå och en tavla med Nalle Puh och gänget, köpt lekmatta. Gardiner ska köpas in och sedan ska vi försöka få Linus att acceptera att sova ensam i rummet. 

Av Camilla - 19 november 2012 11:39

När jag gick med Linus så började min vänstra tumme att liksom kugga över i leden. Precis som om den hakar upp sig när man böjer eller rätar ut den, det knäpper till. Fick en kortison-spruta i den leden i juni, men i oktober var det dags igen, det är mest på kvällen/natten/morgonen som den jäklas, resten av dagen funkar den som den ska. Och småvärker gör den också, mest hela tiden :( 

Vet inte om det är lönt att försöka få en tid hos läkaren om det, bara gått ungefär 4 ½ mån sedan den förra...

Av Camilla - 19 november 2012 11:35

De två första tänderna kom i förra veckan, nästab på dagen samtidigt. Tvåfina, vita små riskorn syns i nederkäken. Men samtidigt gör de så att man drar sig för att känna i hans mun om det är något där som inte bör vara där (som när han leker dokumentförstörare med tidningarna)... för han testar dom gärna :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards