Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Camilla - 3 juli 2011 09:54

Jag tror jag gråtit floder under lördagen. Fast den började bra:

Steg upp vid nio, tog Lillan på morgon-promenad, och sedan körde jag in en sväng till Olofström och hälsade på Familjen Göransson, lite bus och mys med barnen, och så vidare. Inom Lidl och köpte en Aloe Vera, förövrigt den sista de hade. Har ingen sådan sedan innan så jag ville utöka mitt blombestånd. Var ju ett par som inte klarade av chocken i att få större kruka och ny frisk jord.

Stannade till på Stig Ericssons bil och köade i 10 minuter för att få billigare bensin   . 12.98 tog de igår. Och jag hade ändå tänkt att tanka igår, så varför inte? De bjöd på kaffe, kexchoklad och fotboll också.

Därefter vidare till Eknegården och köpa ägg till mamma och Jessika som jag lovat, inom Ica och köpa mjölk och så hem.

Varmt och kvavt som fan, men annars helt okej.

Så började det. Vid tre fick Lillan någon sorts anfall. Stel i alla benen, böjer huvudet bakåt och så svansen uppåt. Typiska kännetecken på Epilepsi, men hur ofta får en hund epilepsi vid 6½ års ålder?

Det varade i 7 minuter, jag klockade det. Sedan var hon - någolunda - okej igen.

Men bara fem minuter senare kommer anfall nummer två och detta var riktigt otäckt! Då låg hon och slängde sig från sida till sida. Hela hon var böjd som en spiral.   

Det varade i mindre än fem minuter och sedan var hon helt som vanligt.

Men vid halv nio -nio, när vi gick vår kvällspromenad, så fick hon ett igen, halvvägs på rundan. Satt mig ner i gräset och bara smekte henne, ingen mening att göra någt mer i det skedet. Det varade nog i fem minuter och när det var över så provade vi att gå hemåt igen, men jag såg på hennes kroppshållning att det inte var över, och när det bara var ett par hundra meter hem så tog jag upp henne och bar resten av biten. Hemma i trappen kom nästa anfall.

Vi har hållt koll på henne under natten, nästan saknat hennes timmerstockar, för då har man i alla fall hört henne, nu var det minsta lilla suck så reste man sig upp och kollade.

I morgon ringer jag Näsum så de får ta en koll på henne.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards