Alla inlägg den 28 december 2011

Av Camilla - 28 december 2011 09:50

Och jag går in i 6e månaden... Bara tre månader kvar nu. Jösses!

Vart har tiden tagit vägen? Tycker inte att det är så länge sedan jag plussade på stickan.


Fått en del kommentarer om att jag inte blivit så stor - än får jag kanske tillägga. Nej det stämmer. Har inte gått upp så mycket egentligen, men det är väl rätt bra? Mindre att gå ner om jag håller låg profil sista resan också. MEN samtidigt börjar då tankarna, är bebisen också liten då? Växer den som den ska? Enligt Vårdguiden.se ska den väga ungefär 800g nu. Inte mycket och ändå skulle det finnas chans att h*n klarar sig om jag skulle föda nu.


Ska till MVC på tisdag så då får vi se vad Kerstin säger när hon mätt och kollat.


Idag har jag en tshirt på mig som jag haft hela tiden innan fröet ens blev ett frö. Och den passar fortfarande. Okej, den sitter åt liite men ingen risk för Falo här inte! Dessutom sitter den mest åt vid brösten, och där tror jag knappast någon klagar precis   


Tänker ta upp det där med mammagrupper också, jag vill vara delaktig i en sådan. Visst, det här med barn är inget nytt för mig trots att detta är min debut som mamma. Men jag har mer eller mindre agerat extra mamma åt syskon och syskonbarn sedan det året Ida och Emma föddes.  Har varit med om det mesta från epilepsi till blodvite på grund av att de ramlat. Blöjbyte,, badning, nattning, matning (med NAPPFLASKA då) etc.


Tre månader kvar... vågar man börja inhandla saker nu då? Sett en fin barnvagn på blocket, billig, välbevarad och med mycket delar. Men tyckt att det varit för tidigt.

Allt jag har till mitt frö just nu är ett skötbord, två paket blöjor (ja, jag vet, det var väl lite väl tidigt, men de var på rea superbilligt) en body (gratis från KappAhl) och en tröja i lite större storlek från Linda. Men jag vet att jag kan alltid låna kläder från Ida och Emelie om det skulle ske för tidigt.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards