Alla inlägg den 2 december 2011

Av Camilla - 2 december 2011 17:48

Snart kan det börja anas en ordning i kaoset. Kanske borde jag inte sitta här och skriva då, utan ägna mig åt att få det att bli bättre.

Har en hel del lådor i bilen som ska köras in till Lions i morgon om det inte blåser. Lite som bara är att kasta, och då har jag inte ens gått igenom allt. Varför i hela världen samlar man på sig en sådan massa onödigt?

Och ändå har jag en hel del kvar hemma i mitt gamla rum.

Idag har jag varit i Kristianstad och inhandlat nätverkskabel - som jag köper på tok för lång varenda gång det är behov av en- ett grenuttag för det jag hade gav upp en sista suck i flytten. ja, det var ju faktiskt ganska dåligt redan innan.

Köpte också en glödlampa och ett torkarblad till bilen, behov av båda.

Tvärs över gatan från Biltema ligger Media Markt, alldeles nyöppnat, så jag passade på att ta en tur in dit också. Vet inte om jag gillade den affären precis, jag mår inte bra när det står en massa teve-apparater på, och ljud överallt. Blir alldeles vimmelkantig.

Köpte i alla fall en brödrost för den gamla sjöng på sista versen, har inte mått så bra i flytten.

Mamma hade plockat fram kartongerna jag hade på mitt rum, och där hittade jag en hel del som jag skänkte till Blekinge KAF's prisbord direkt. Saker jag själv vunnit på kaninutställningar. Hittade också lite fynd, stavmixer, vattenkokare, våffeljärn osv.

Fynd ja, det gjorde jag i flyttlådorna också, men det talar vi inte om   


Av Camilla - 2 december 2011 16:35

Eftersom jag inte ringer så mycket, men vet om att täckningen till mobilen är dålig i lägenheterna, så valde jag att ta både internet och IP-telefon genom ett företag som heter ALLTELE.

Det skulle satt igång igår. Men när jag ringde mitt hemnummer så var det hänvisningston. Och när jag tog hemtelefonen (som har signal) så stod det ett 018-nummer som avsändare.

Damen som hade numret, söktes av sin son flera gånger igår och ett par idag men hamnade hos mig.

Ringde och felanmälde igår eftermiddag, och efter samtalet med sonen idag så mailade jag in.


Så tänkte jag, nu testar vi ikväll. Singer mitt hemnummer och hamnar hos en tjej i Johanneshov. Så numret funkar. Bara inte hem till mig.


Internet fungerar men jag vet inte om det är mitt abonnemang eller någon annans som jag surfar på...


Inget bra första intryck eller betyg för leverantören :(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards