Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Camilla - 23 maj 2010 16:40

Skulle skrivit redan igår, men vårat internet är inte som det ska vara, trots flera klagomål till telia, så är det mucho störningar på både nät och hemtelefon.

Vaknade en kvart innan det var tajm, och steg upp för att inte väcka lille syrsan (Benjamin) som sov över hos mig... men han vaknade lika snabbt som jag.

Vid 8 gav vi oss av till Utställningen, behändigt och bra i Önnestad, inte så långt att köra, och dessutom så är det min andra utställning i år så det var efterlängtat. Dessutom så är sällskapet härligt, så dagen flyger fram. Jag bar kaniner till ena domaren och pappa skötte vågen. Linda hoppade in lite här och där.

Utställningen gick jättebra, jag hade tre tanar med mig:

Jocke Jr fick 94p

Ares fick 93,5p med avdrag för vita hår på öronen som jag får plocka tills nästa gång.

Hans kullsyster Artemis fick 95p.

Pappa ställde dvärgväduren Torsten som fick 94,5p och Linda hade 2 alaskor där Herbert blev bäst med 95p och 6 risknäck där Tån var bäst med 95p.

Jag blev 4 i B, och Linda femma (?) i A.

Kristianstad vann handelen av vår kamp, och vi vann hondelen. Roligt! Även om man anmäler 5-10 kaniner i vart kön så är det inte säkert att det hjälper då det gäller att plocka ut en (1) i vart kön innan bedömningen, som är den man tävlar med. I vårt fall var det inte så svårt eftersom vi var tre utställare från Blekinge, och jag hade en enda hona, Linda hade två att välja mellan o pappa ställde bara en hane.

Får inte glömma att gratulera Marie Rolandsson med BIS o 95,5p på en Hermelin blå zobel hanne (som jag bar till "min" domare) och Matilda Wardmo som blev BIM o bästa Junior med en Hermelin Viltröd 95p.   


Vädret började muligt och kyligt hemma, men framåt middag var det kanon i Önnestad med sol...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards