Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Camilla - 23 februari 2010 20:56

eller inte riktigt.

Benjamin åkte hem med sin mamma och pappa i eftermiddags, och i kväll kom Joel för att sova över hos oss.


I morgon ska han hjälpa mig och Emme att baka. Ska börja med Havreflarn, Jitterbugg och eventuellt Kokos- och kanelrutor. Och om vi orkar så blir det kanelbullar på torsdag.

På fredag är det dags för korvgrillning. Och då -tralala - fyller jag år   


36 år.... när sjutton blev jag 36? Hmm.... Borde jag inte ha mer vuxenpoäng då?

Nä, skit i samma, man är inte äldre än man känner sig, och ålder är bara en siffra. Jag är 36 på fredag, so what, det är ju nu som livet börjar   

Av Camilla - 23 februari 2010 09:01

Helt ofattbart! Den enormt duktiga räddninsgpersonalen och de kaninmänniskor som är där för att hjälpa till, plockar fortfarande fram levande och oskadda kaniner ur rasmassorna!

Här hemma är allt man kan göra att följa internet, man kollar Kanin-net, SKAF och Facebook efter uppdateringar om hur det går. Grinar sorgset när man läser om de som mist sina vänner, och minst lika mycket av glädje när man hör om de som hittats levande och oskadda.


Linda får hem 6 av sina risknäck idag, däibland Rulle. Fyra är döda och en saknas fortfarande.

Enligt räddningspersonalen så springer det en hel del kaniner lösa där uppe fortfarande, både stora raser och små. Och mycket kärlek är det så om en månad kommer det att födas en hel del nya ungar, som någon skämtsamt sa: "ras-kaniner" inte renrasiga kaniner.


Håller tummarna för alla!


Stor eloge till de edsjälar - både räddninspersonal, väktare och inte minst kaninmäniskorna som kämpar däruppe!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards