Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Camilla - 21 januari 2010 18:28

Hemkommen från doktorn. Blev ingen solning eftersom jag hade för lite psoriasis... och det var ju egentligen bra.

Istället fick jag ett gäng nya salvor utskrivna som jag ska hämta i morgon. Var sådan jävla kö och personalbrist på lasarettsapoteket så jag orkade inte stanna kvar o vänta.


Hemma fick jag massera in Blue Lotion på ena knäet. Har haft ont i det sedan igår när jag kom hem från promenaden. Måste nog vara överansträngning eller träningsvärk, för jag har inte halkat eller sträckt mig när vi varit ute....


I morgon blir det ingen promenad.... tror jag. Vi får se. Det är härligt att vara ute och OM det inte är halt så går det jättebra.

Av Camilla - 21 januari 2010 11:40

Inte klokt vad jag byltar på mig. Jag som alltid avskytt att ha för mycket kläder på mig, som gärna har hela-dagen-i -pyjamas-dagar eller vill byta till nattlinne/tshirt/pyjamas så fort middagen är avklarad....

Idag hade jag tshirt, fleecejacka, stor collegetröja och sedan vinterjackan, dubbla strumpor och så vantar, förutom de vanliga underkläderna och jeansen. Känner mig som en michelingumma. Väntar på mössa också (mamma ska sticka en så fort hon är färdig med den hon gör nu).


Träningsvärken i benen börjar att lätta men vänster knä spökar fortfarande, gör ont när jag går, eller böjer på det. Och skoskavet ska vi inte tala om. Bara blåsa MEN det ömmar ju...

Jaja, ett litet pris att betala för härlig promenad i vintern på halt underlag, det är det värt!

Av Camilla - 21 januari 2010 10:01

I slutet av denna vecka ska gamla Ika avlivas. Ika är min katt, en 13½ år gammal korsningskatt, maine coon/bondkatt. Hon är kastrerad sedan hon var ett halvår eftersom de övriga katterna vi hade var hennes två bröder och hennes pappa.

Nu i helgen upptäckte vi en stor knöl på hennes mage, som hon ömmar på. Dessutom har hon börjat att kissa inne.

Brukar skämta om att hon har evig PMS, men det stämmer inte längre på gamla rivjärnet, hon hade det i flera år efter sin kastrering men de senaste 4-5 åren har hon varit helt normal och fruktansvärt kelig.

Men nu.... kommer att sakna henne, men det känns som ett bra beslut.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards