Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Camilla - 27 oktober 2009 16:18

Gick ut för att kolla igenom och ev plocka vita hår på Pippiskruttet..... men hon har satt igång en sådan fällnign att hon får stanna hemma istället. Blir bara Ironman från min sida. Fast jag kan garantera att Pippi inte kommer att sura för det, nejdå, hon trivs lika bra - om inte bäst - hemma i sin bur.

Av Camilla - 27 oktober 2009 13:48

Flera har efterlyst det receptet oxå. Får först erkänna att jag har fått det via en msn-länk till en annan blogg.

2 ägg

3 dl socker

1½ dl vetemjöl

2 tsk vaniljesocker

4 msk kakao

100 g smält smör eller margarin

Mörk blockchoklad


1: Vispa ägg o socker pösigt. Starta ugnen på 225 grader.

     Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda i. Rör i det smälta smöret försiktigt.

2: Klicka ut i aluminiumformar, fyll dom till ungefär hälften.

3: Grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter. Lägg i en ruta märk blockchoklad på varje muffins när de kommit ut ur ugnen. Låt det smälta lite och smeta sedan ut chokladen lite grand.

4: Stoppa dom gärna i frysen och ta fram 5 min innan ätning, då blir de godast.


Av Camilla - 27 oktober 2009 13:44

Fick jag beställa i helgen, och idag anlände det i brevlådan. Mitt gamla minneskort har tappat sin låsgrej, och stannat i låst läge. Tog samma storlek för även om jag har bästa inställningen så kan jag ta nästan 1000 foto, och det hinner jag inte mellan tömningarna.

Nu är det fritt fram att fortsätta fota, tror jag tar kameran med mig in till Biblioteket ikväll, när vi ska in och kolla lite tips och tricks för att sminka sig till vampyr ;)


Ringde oxå och beställde ny tid för klippning. Så jag har i alla fall en vecka på mig att bestämma: ska det vara bara topparna, eller vill jag ha en tuffare, kortare frisyr?? Hmmm......

Av Camilla - 27 oktober 2009 09:23

Sovit dåligt i natt, vaknat flera gånger med ont i nacken och armarna, och nu, efter att ha varit nere och ätit frukost, och tagit mina tabletter, så känner jag mig varm och febrig. Usch

Av Camilla - 27 oktober 2009 09:15

Alla vet väl vilken Krösamaja är? Ni vet den där lilla huckleförsedda damen i Emil i Lönneberga-filmerna, som springer i gårdarna och sprider skitsnack?

Jag har märkt att jag har en sådan i släkten... Som läser min blogg och sedan kastar sig på telefonen och sprider mina ord vidare. Som har svårt att förstå att man kan må dåligt...

"ringer till mitt jobb och skrattar" var orden för hur hon var.... ja, har du inte mer känsla för andra så är det dig som vi andra skrattar åt och tycker synd om. Ditt liv kan ju inte vara mycket värt om du måste ringa till andra, för att tala om när jag mår dåligt. Eller skratta när du läser om hur jag mår emellanåt.





Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards