Alla inlägg den 4 mars 2024

Av Camilla - Måndag 4 mars 18:36

Det är mer som en fars - den vilda jakten på att komma fram på telefon till sin vårdcentral.

När jag ramlat på jobbet ringde jag flera gånger till vårdcentralen när jag började få ont. Jag ramlade i november, kom fram i mitten av januari.

När jag började få problem med mina armar jagade jag vårdcentralen i flera dagar utan att komma fram, tror det gick närmare 14 dagar innan jag fick en återuppringning.

I 1,5 vecka har Linus haft problem med sin ena stortå, svullen, öm och när han badat den i varmt såpavatten har det kommit ut var. Han har försökt att få ut allt men eftersom det gjort ont inte kunnat trycka. I fredags började jag ringa efter vattengympan kl. 9 och då var alla telefontider slut igen, ringde med jämna mellanrum hela dagen. I dag ringde jag kl. 8:01 och då äntligen fick jag kontakt. Kl. 14:30 hade vi tid och fick träffa först en sköterska som tittade på tån, konstaterade att den var inflamerad och gick för att hämta en kollega att ta en andra titt. När andra sköterskan kom in konstaterade de att Linus behöver penicillin, ingen mening att ta kontakt med läkare där och då för dels är Linus för ung för att börja mixtra med tårna och dels vill inte läkaren göra något förrän inflammationen lagt sig. De skulle lägga till en läkare att skriva ut penicillin. 

Har läst anteckningarna, de konstaterade att det var var i svullnaden men eftersom det gjorde så ont på Linus när de tryckte ville de inte trycka mer. 

Så nu är det bara att vänta på att läkare skriver receptet så jag kan yta ut och börja medicinera honom. 

Fick också uppmaning att ingen träning denna veckan och ordentligt knutna bra skor.

Jag har sedan Linus föddes sagt att han har mysko tånaglar. Det gjorde det extra intressant när andra sköterskan säger att de tånaglarna gör att han har risk för att få nageltrång lättare än andra. 


Mitt andra ärende för Linus när jag sökte tid var för att han på ett par träningar haft svårt att andas, Pipigt och flåsigt. Eftersom det är rätt så mycket astma i släkten både på min och Markus sida och eftersom Linus fick testa en kompis inhalator med bra resultat så är det lika bra att kontrollera. Så oavsett foten har han en läkartid den 19 mars för kontroll av det.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards