Alla inlägg under augusti 2016

Av Camilla - 25 augusti 2016 18:27

I söndags var vi på IKEA och när v kör därifrån säger mamma att hon vill ha tag på en cd-hylla, typ benno eller något. Dagen efter ser jag en annons på fb, som varit ute i typ två minuter. Skriver meddetsamma att jag köper den och kan jag hämta på onsdag? 

Samtidigt ska tjejen ta nytt foto då hon tycker att det som var i annonsen såg rörigt ut, men det hann hon inte.

En halvtimme senare kommer de och lämnar hyllan här, snacka om service.


Av Camilla - 25 augusti 2016 18:12

Japp, en vecka på dagis och sedan låg vi alla tre i omgångar. Började med Linus i lördags, feber och kräks som alltid vid febern. Söndagen var det Markus tur att ligga pall, så jag och Linus följde med mamma och Linda till IKEA. 

Måndagen var jag i skolan och tisdagen vaknar jag vid fyra med feber och hosta. Så jag har varit hemma hela veckan. Tror att jag ska vara det i morgon också, ser ingen större mening med att åka iväg för en timmes IT-lektion på den nivån som det ligger just nu. 


Idag har vi varit i Agerum också, och lämnat av en cd-hylla som jag köpte på facebook-annons åt mamma och passade på att gillra en minkfälla då det varit besök i natt och en unge och hennes mamma fått sätta livet till. Så jävla onödigt, här går man och oroar sig för gulsoten så är det en minkjävel som kommer istället. Fem år sedan sist, men det är kanske tack vare gulsoten som den kommer, då vildkaninerna och hararna stryker med. Trodde att alla burarna var säkra nu, men den lyckades ändå ta sig in till denna honan. De återstående 4 ungarna ska få flytta hem till Lotta och bli adopterade av en dvärgvädur. 

Minken är inget naturligt vilt djur i svenska faunan. Den importerades från Kanada för att odlas för sitt skinns skull. Sedan smet det djur plus att några djurrättsidioter (aktivister) släppt ut från minkfarmarna runt i kommunen i omgångar, så nu stryker våra tamdjur med. Om de bara fattade vad de ställer till med för övriga djur när de släpper ut minkar     , jävla korttänkta idioter!! Skottpengar på dom!

Inget roligt att komma ut och se en unge och en hona med avätna ansikten   



Av Camilla - 22 augusti 2016 17:38

Japp. Trodde knappt det gick att bli så här trött... Och att hela kroppen blir trött fast att det är huvudet som är ansträngt.

Vi har nu påbörjat andra veckan på kursen och nu börjar det äntligen att hända saker. 

Idag var det nästan hela dagen att öva tangentbordsteknik. Inget jag är direkt bra på. Man använder sin egen variant av pekfingervalsen, typ. Bara att öva.

Linus blev sjuk efter en vecka på dagis, så lördagen var det kräkspann och alvedon som gällde. I söndags vaknade Markus med feber och snuva. Och jag mår piss, huvudvärk, ont i halsen, hosta, snuva. 

Av Camilla - 19 augusti 2016 20:56

Japp, i måndags blev jag då student IGEN. 

Denna gången har jag börjat en tvåårig utbildning till Medicinsk Sekreterare. 

Ska bli roligt, stimulerande hoppas jag men även jobbigt. När till och med vaktmästaren kommer in och säger att vi ska förbereda oss på en jobbig tid då börjar man undra vad man gett sig in på.

Men det ska nog gå bra.  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards