Alla inlägg den 1 juni 2016

Av Camilla - 1 juni 2016 10:54

Lite ledsen och samtidigt glad för min egen del, men mycket ledsen för uppfödarens del.

Första kullen kunde det inte bli den hårlagsvarianten som jag ville ha. Andra kullen kunde det bli men blev inte. 

Tredje kullen skulle det bli, men tiken höll på att dö och båda valparna dog.


Så ledsen för tikens skull och för uppfödaren. Har själv mist en kull i herpes, alla sex föddes och mådde bra men dog inom en vecka, men Indra var frisk och kry och hade inga besvär förutom sin herpes (som vi inte visste om) medans denna tiken höll på att dö.


Men eftersom jag börjar studera i augusti så är det ganska skönt att det inte blev någon till mig, jag behövde inte stå där och fundera fram och tillbaka, om det äntligen blivit en valp åt mig.


Bara att inse, detta livet här lär inte ge mig varken fler barn eller någon hund. Sorglig tanke då jag så gärna vill ha båda delarna men man måste vara två om det. Och den andra i dessa besluten vill inget av det. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards