Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Camilla - 25 augusti 2014 13:28

Så då har jag anmält den där Fredrik från Äppelriket. Distributör av Tupperwares produkter.

Han har gjort sig skyldig til förtal då han med berott mod letat upp 3 stycken med anknytning till NN i förra inlägget, och sedan skickat det sms:et.

Vi fyra har olika telefonnummer, olika efternamn och ändå så tar han och skickar till oss MED VILJE.


SKickat information om NN som VI inte har det minsta att göra med.


Så akta er för honom och hans metoder!!

Av Camilla - 25 augusti 2014 09:15

Fick ett sms i fredags:

"Hej NN, då du inte svarat tillbaks på sms eller mail så har jag skickat ärendet vidare till KRONOFOGDEN för utmätning - jag har även pratat med andra shipet - fyrklövern eftersom du försökt få ut produkter som du inte har rätt till då du är skyldig os mer än XXXX kr, vill du stoppa ärendet så betala in din skuld omgående, mvh Fredrik/Äppelriket. "


Helt konfunderad skickar jag tillbaka ett sms "Hej, fel nummer. Detta går till Camilla Berntsson, Mvh Camilla."


Inget svar, ingen ursäkt, ingenting. 


Så har jag legat och funderat. Jag känner den som skulle ha sms:et. Hur har denne Fredrik kopplat ihop oss? Varifrån har han fått mitt nummer? Och varför skickar han det till mig, vad har jag med detta att göra. 

Hör av flera som fått samma sms, som känner personen som skulle haft det. 

Pratar med en av dom som hade ringt ner till denne idioten och frågat, han hade använt sig av datorn och internet och hittat att vi var bekanta, så han hade skickat ut till en del av oss. 


Är det verkligen lagligt att göra så här? Vi har ju inte med att göra vilka skulder, eller hur den här personen sköter sin ekonomi?!

Har skickat till Tupperware (som dessutom har kassa kontaktuppgifter på sin hemsida, bara telefonnummer till Danmark.)

Kommer att ta kontakt med både polisen och med ARN eller kommunens konsumentrådgivning. Det måste ju vara etiskt fel att bara skicka sms med dessa uppgifterna till andra än den som ska ha det.


Bojkottar från och med detta Tupperware, tills han fått sig en beta och bett oss om ursäkt! Jävla idiot som försöker sig på maffiametoder att skrämmas med. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards