Alla inlägg under november 2014

Av Camilla - 16 november 2014 09:53

Ganska passande status-rubrik. 

Idag har jag ont i nacken, höfterna, huvudet, axlarna. 

Värre än vanligt. Som om jag bara skulle vilja gå upp och lägga mig och sova bort dagen. Men det går inte, då får jag bara mer ont i höfterna. Och Markus ska gå ut och lägga klinker i basturummet, så jag måste aktivera Linus.  

Lät som om jag inte ville göra det... saken är den att jag har så ont denna hösten att minsta lilla aktivitet är en ren pina. 

Och så ramlade jag på jobbet förra veckan och slog knäet i kakelglvet. Ömmande, blått och jag kryper inte gärna omkring på golvet idag. 


Deppade också för att jag inte hade fler tider uppskrivna och jag måste ha 50h i November månad också för att kmma ur FAS3 och i alla fall vara berättigad till ny stämpelperiod. Hade 20h jobbade, och så kom det ett SMS igår: 6½h imorgon, 3½ vardera på torsdag och fredag. Nästan i hamn! 


För inte har jag hört något ifrån Arbetsförmedlingen, såhär 2½ mån efter inskrivning. Har skickat mail till min handläggare och skickat in mina rapporter.

Av Camilla - 15 november 2014 20:16

Kan rekommenderas - så härligt. Inte lika varmt som i vanlig bastu och för dom som kan ha lite svårt med andningen som astma. 60 grader och en halvtimme - lagom. Man svettas oerhört i alla fall och i alla fall jag mår så mycket bättre efter en bastning. Värmen känns som underverk för min psoriasis och fibromyalgi. 


Av Camilla - 15 november 2014 20:14

 

Av Camilla - 15 november 2014 20:10



Vi bestämde oss för att baka lussekatter, pepparkakor och mjuk pepparkaka en dag. 

Med Linus 2år 7 mån, Klara 4 år och 9 månader och så Hampus, 2år och 3 mån. 

Gick bättre än förväntat och vi var alla lagom mjöliga om ansikte och armar. 

Gott blev det också. Duktiga hjälpredor som kavlade av liv och lust  

       

Av Camilla - 13 november 2014 14:06

Vi körde upp så att vi var där vid 16-tiden när bussarna börjar att gå hemåt. Ganska lagom med folk att trängas med.

Såg en kändis också, Ola-Conny gick nere bland fågelmaten, i civilkläder. Gick inte fram och hälsade eller något, tillräckligt med människor som gör det ändå,. Tror inte att han och Morgan var beredd på hur dte skulle bli, han ser inte så glad ut längre. 

Köpte B-vitamin till kaninerna -deras fällning är ongoing, det milda vädret gör att de inte släpper som de ska, eller bygger nytt som de ska. B-vitamin kanske kan snabba på utvecklingen eftersom fällning sätter ned allmäntillståndet.


Hittade en del fynd. Fast allt är då inte billigare där uppe, man får vara lite prismedveten. Köpte lite julklappar till Linus och släkten. I år ska ju både mamma och Linda OCH Markus föräldrar och syster fira med oss.


Hittade en hel del kläder till Linus men inga skor - som han hade behövts. Köpte ett par Gulliver skr till honom i våras och de har släppt i sulan framme på BÅDA skorna. Och hittade födelsedagspresent åt KLara, som fyller år i februari. 



Av Camilla - 5 november 2014 09:09

Idag ska vi till Ullared. Ska inte köra förrän vid halv ett -ett så vi är uppe runt 16 -16,30 när bussarna ska ge sig hemåt. 
Ska bli en del julkappar, kläder till Linus och kanske, kanske, kanske mer än en (1) tröja åt mig, för det var allt i klädväg jag fick hem till mig själv förra året. Och så nyttosaker som vanligt! 


Av Camilla - 5 november 2014 08:48

 

Rosenbönan när den blommade i somras

   

Totala skörden av bönor.

Ska behålla några själv, några ska mamma ha och några ska svärmor ha, och ett 20-tal fick dagis till vårens planteringsprojekt. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards