Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Camilla - 19 januari 2013 09:33

Härlig kväll igår, Linus somnade i min famn nere i tevesoffan strax efter att På Spåret satte igång. Mysigt värre :)

Gick upp och la honom och han sov nästan utan hosta. Men lagom tills vi skulle lägga oss vid 22,30 så vaknade Linus igen, vilket jag var beredd på, hade förberett flaskan till nattningen. Men vi vet inte vad som hänt, för han fick ett riktigt skrik- och gråt-anfall,  utan dess like. Gick inte att få honom lugn på något vis, han vände och vred sig, skrek hjärtskärande och tårarna rullade.Fick honom lugn och började att ge honom flaskan, men efter mindre än halva flaskan så satte han igång igen. Bara att försöka nynna, prata och vagga honom. Efter en kvart något så lugnade han ner sig lite grand igen, somnade fast med hulkningarna och jag kunde sätta mig ned med honom. Någon minut senare kunde jag byta hans napp mot flaskan och han åt med god aptit fast han sov. 

Han hade ingen feber, hostade knappt men var otröstlig där ett tag, och man kände sig så maktlös. Vad var fel? Hade han drömt? Hade han ont?


La honom i hans egen säng, och han sov vidare hela natten, utan hosta eller gråt. Och kl sex i morse var han klarvaken och pigg. 

Hostar mindre idag, så förhoppningsvis slipper vi ge honom mer hostmedicin. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards