Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Camilla - 11 oktober 2012 08:02

Mailade Ludvig för skojs skull, och har fått svaret:

pappas new zealand red hona är den FÖRSTA championen i rasen. Första registrerade i alla fall. Kanske det finns någon som har meriterna men inte reggat det, och det är ju synd i så fall.

Av Camilla - 11 oktober 2012 07:49

Igår morse vaknade vi vid fyra tiden av att Linus hostade. Inte allvarligt -  det lät bara som en lite tillgjord högfärdshosta.

När han var hos farmor och farfar (medans jag var på sjukhuset) så hade han hostat lite grand också. Låter inte som "riktig" hosta.

I går kväll satte det igång, sov oroligt på kvällen och började låta täppt, och vid elva vaknade han otröstlig med rinnande näsa. Panik nör han inte kunde andas ordentligt genom näsan, men så snart han började använda munnen så lugnade han ner sig. Gick med honom tills han somnade och la honom sedan i sin säng igen. Hann väl knappt somna ordentligt  förrän det var dags igen, vid lite över tolv fick jag vanka omkring i huset med honom, snoret rann och han var ledsen. Ju ledsnare han var desto mer rann snoret.

Somnade mot min axel men så snart jag skulle lägga honom ner så vaknade han till. Till slut satte jag mig i soffan med honom, och vi kunde sova en stund både han och jag. Men det varade inte så länge, och när Markus körde vid 5 i morse lyckades jag få honom att sova en stund liggande på min bröstkorg. Han har sovit mer än jag, men inte hela natten och jag har nog bara fått 4 timmar sömn. Gråtfärdig av trötthet.

Han har feber också och ska strax få alvedon, inget han är förtjust i direkt. Men eftersom han har 38,1 så kan det kanske behövas. Men febern märks inte direkt, han far omkring i stolen som vanligt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards