Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Camilla - 8 mars 2011 16:40

Fick ett erbjudande om att testa dr Oetkers stenugnsbakade pizza, och tänkte varför inte?!
När jag stod vid frysdisken och skulle välja vilken sort jag skulle testa, så var det ett dilemma. Jag ville ha mycket smak, lite sting och många goda ingredienser. Fastnade för bilden av Speciale, då Diavolo såg ut att ha lite väl mycket sting i sig.

När jag idag skulle testa den, så började jag med att titta på förpackningen, som var mycket inbjudande. Däremot var det lite jobbigt att hitta huvudingredienserna i beskrivningen, då det var himla mycket text där. Hade kanske gått att ange under pizzans namn att det var salami skinka etc som hade "huvudsmaken".

Måste tyvärr säga att helhetsintrycket inte var på topp.

När jag tog ut den så blev jag förtjust i hur den såg ut, riktigt inbjudande, och med mycket topping. In i ugnen, inga problem med det, och så bara att vänta.

På plussidan: jag åt knappt en 3e del innan jag var mätt.

På minussidan: mycket sting ja, men knappt någon smak. Botten lite väl tjock för mig. Och lite fett som rann på den, mer än vad det brukar på frysta färdigpizzor.

Osäker på om jag kommer att köpa den igen.

Av Camilla - 8 mars 2011 12:49

Den 7e maj är det dags för årets ko-släpp, på Naturbruksgymnasiumet i Bräkne Hoby. Detta är ett stort arrangemang med många aktiviteter runt på området. Bland annat kommer Blekinge KAF att anordna kaninutställning i en av hallarna.

Men det startar redan den 6E maj då Blekinge KAF är med på Naturbruksdagarna för grundskolan, och visar upp en hel del av medlemmarnas kaniner i olika raser.

Dagen efter är det utställning.

ta chansen att åka dit, mycket att göra och se:

Åka hölass

Åka hästskjuts

se på glada kvigor och kor som får prova på grönbetet för första gången det året

Hästar o Ridning

Kalvar, grisar, får

Kaniner

Man får gå in och se i smådjurshuset, vad som finns där.

Uppvisning av många olika föreningar från Blekinge

Dricka mjölk och äta kanelbulle


Men tänk på att vara där i god tid. Själva släppet brukar börja ca kl 12, kaninutställningen startar kl 9:00. Parkeringen fylls snabbt och förra året var där nästan 6000 människor som besökte arrangemanget. Ordet kaos brukar användas för att beskriva vägen förbi Bräkne Hoby när det är dags att släppa loss djuren.


Välkomna!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards