Alla inlägg den 27 september 2008

Av Camilla - 27 september 2008 12:12

Hur den kom in i den buren den hade varit i fattar jag inte, men den satt i mellanväggen och hade dödat Tanny inatt. Stackars Tanny hade inte haft en chans, hur skulle han ha kommit från minken i sin bur? Huvudet var halvt bortätet.

Så nu har vi fått flytta runt kaninerna, gå igenom varenda bur igen för säkerhets skull, och så har vi varit i en minkfarm och lånat fälla.


Känner mig så deppig och nere, det är vi som ska se till att kaninerna är trygga, och så brast det i säkerheten för stackarna, två nätter i sträck.


Pärla är lugnare idag, men ena ögat är ganska illa däran, vi tvättar och håller efter. Och så slokar hennes öron, hon har så klart ont.


PippiLotta tycker bara att detta är ett äventyr (peppar, peppar, Harar ska ha ömtåliga magar, meninga tecken hos Järnmagen inte!) Allt hon kollar nu är: var är käket?!

Av Camilla - 27 september 2008 08:10

Eller egentligen är det så att det är Sös som valpar. Tre är komna. Så spännande!  Nu hoppas vi att resterande fyra små telningar ploppar ut utan problem. Har skickat önskning till Helena om flera trefärgade tikar =)

(ett personligt skämt)


Håller koll på Cucciolos hemsida!

Av Camilla - 27 september 2008 08:02

nej skämt åsido, det gör jag inte =)


Men jag kom att tänka på när Ida var tonåring och gick på högstadet. Ibland kom hon hem och sa : så skönt att det är fredag, ikväll kan jag vara uppe hela natten och titta på tv... Och sedan vid 8-9 tiden sov hon som en stock. 


Igår var det fredag, en vecka på VFU över och jag kände att ikväll ska jag titta på tv, läsa lite mer i mina böcker (ja, jag håller på med tre stycken böcker samtidigt för egen del, och dessutom tre skolböcker) men strax efter klockan nio stängde jag av datorn och gick och la mig i sängen, kunde knappt se för alla mina gäspningar....


Och då kommer nästa grej: klockan 7 i morse vaknade jag och kunde inte somna om, jag och hundarna behövde stiga upp och gå på toa. Sedan går det inte att somna om.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards