Direktlänk till inlägg 30 september 2014
Mamma blev av med sin telefon igår IGEN. Märkte det först med att teven slutade funka, tänkte skit det samma jag kollar facebook och datorn vill inte ut på nätet. Tänkte djävla Telia (varit mycket problem med hennes telia-internet-tv-telefon. ) och lyfter luren tut-tut-tut.
Ringer dit och hamnar i kö. Kommer fram och telefonisten säger: det är inget fel på linjen, jag skickar nytt modem, router etc. Hmm.... brukar man inte skicka en reparatör som kollar först? Och varför är alla man kommer till på telia så jävla sura och otrevliga.
Idag kommer syrran och ska hämta mamma och de kollar kablarna (har varit problem innan med att vinden gjort att kablen skavts sönder) och vad upptäcker de? Jo, kabeln är avsliten och delarna ligger minst 20 m ifrån varandra.
Hur i all världen fick Telia det till att det inte var fel på några kabalar, linjen var ostörd/hel? Kabeländarna ligger ju inte ens i närheten av varandra.
Ringer bonde som varit och gjort ett grävjobb hos ena grannen, han har inte ens märkt att han dragit med sig kablarna så de brustit. Hans fru säger bara: ja han får väl köra bort och laga det.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 | 7 | |||
8 |
9 | 10 | 11 |
12 |
13 |
14 | |||
15 |
16 |
17 |
18 | 19 |
20 | 21 |
|||
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
|||
29 | 30 | ||||||||
|