Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Camilla - 18 maj 2011 18:34

Japp, har lyckats med konststycket att nässla mig på fötterna. Mitt eget fel, ska man gräva i en nässelbuske så bör man nog har riktigt på fötterna.

 Varför? Jo för att slippa bli nässlad kanske.

Nej, jag skojar bara. Varför jag grävde menar jag.


På lördag ska vår gödselstack bortforslas, och för att mina rabarber inte skulle ryka med i flytten så tyckte vi att det var bäst att jag flyttade dom. Och idag när jag ändå var ute, hade hängt upp tvätten på tork, och gick barfota i gräset (underbar känsla) så tänkte jag:varför inte göra det nu innan jag glömmer bort det igen? Är inte direkt känd för att vara den skärpta typen, däremot ganska förvirrade och disträ. Så jag går bort till längan och hämtar en spade (orkade inte leta efter en mer passande så det blev ingen spade direkt utan en skyffel, dvs med rakt blad) och började gräva. Lite nässlor i gröngräset som jag upptäckte när jag väl höll på och då kvittade det lika.

Så nu är fötterna lätt nässlade och mina rabarber har fått flytta - igen - till ny plats. De har inte riktigt trivts där jag satte dom efter flytten hem från lägenheten. Och nu dröjer det ett par år innan det blir riktiga skördar på dom. Tur att man har  rabarber hos  också, så att det kan bli lite goda pajer i sommar.


Av Camilla - 18 maj 2011 18:27

Idag körde vi morgonpass på gymmet eftersom Linda jobbar eftermiddag denna veckan. Jag föredrar nog morgonpassen, man vaknar till liv och har sedan hela dagen ledig för annat, och dessutom: tränar man på morgonen så har man högre förbränning hela dagen.

Är nog fler än jag som föredrar morgonpasset, idag var vi så många så att de fick lägga till 4-5 stationer. Inte mig emot. Mest seniorer på morgonen men det gör inget det heller, fullt ös ändå, eftersom man gör alla maskiner och rörelser utifrån sig själv, ork och vighet.


Nästa pass blir på fredag morgon sedan tar vi helg och återkommer med dubbelpass på måndag kväll: först easy line och sedan afrodans. Kommer inte att orka lyfta fötterna efter det. Men roligt är det.

Och faktiskt: idag har jag inte så ont, sträckte en hälmyskel, men det är allt, känns toppen, helst eftersom jag körde en hel del magövningar på brädan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards