Alla inlägg den 30 september 2020

Av Camilla - 30 september 2020 11:30

I fredags var jag hos läkare på grund av att min huvudvärk inte ger sig och att jag sover så dåligt. Jag vet inte om det är ett fibroskov eller bara den stress jag känt inom mig under de sista 2-3 åren som nu tar ut "sin rätt".
Han kände igenom min rygg och nacke och gjorde lite undersökningar för att kontrollera neurologiska statusen så gott det går med den typen av besök. När han kände på mina axlar så utbrister han: Jösses vilken muskelknuta du har där!! 

Resultatet av det besöket blev remiss till MR-röntgen av nacke, rekommendation av massage och sjukgymnastik, minst 10 dagars användning av dubbel dos nässpray, sömntablett och ny smärtstillande.

Vet i sjutton om sömntabletten (Propavan) gör någon skillnad, oavsett hur dags jag tar den och lägger mig så vaknar jag senast vid kl 4, oftast flera gånger innan dess, och har svårigheter att somna om. Meningen var att den skulle hjälpa mig att få sova ordentligt så jag får den läkande sömnen. Funkade andra natten men nu efter 5 nätter kan jag säga att det var typ enda natten.

Fick ingen antibiotika för bihålsinflammation men vissa indikationer på det så jag skulle ta nässpray i minst 10 dagar - dubbeldos, och sedan 10 dagar enkel dos. Nu har jag mer känning av bihålorna när jag ligger ner eller lutar mig framåt men kan fortfarande inte snyta några större mängder. Däremot slemmig i halsen. 

I dag fick jag min massage. Svensk klassisk massage på Genuin Hälsa i Jämshög. Kan lova att där var muskelknutor och att hon fick jobba lite, men hon tryckte rätt bra och nu är jag helt slut   men det var samtidigt såå skönt. Ontskönt som hon uttryckte det. Men ingalunda tillräckligt för att få loss knutorna så jag ska försöka att gå fler gånger, typ i alla fall 1 gång i månaden. Hon rekommenderade mig igen om 14 dagar men det blir om 3 veckor istället. Ska se till så M också går dit, han kan behöva det. 


Linus gillar det faktum att jag är hemma från jobbet denna veckan. Han vill kunna gå själv till och från skolan, och tids nog får han det men nu "övar" vi lite. En kompromiss kan man säga. I måndags och tisdags släppte jag honom vid Genuin Hälsa, halvvägs till skolan och mötte honom där när han slutat. I dag gick vi upp och jag ska gå och möta upp honom igen. Är rädd för att han kanske får sändning av något och inte går som han ska. Han blir lätt distraherad och stannar till. I måndags stannade han till för att det var en pinne i staketet han skulle titta på och kom 25 minuter efter att de slutat..... I går kom han 5 minuter efter att de hade slutat så det är lite skillnad. Och ska han få gå till och från skolan själv måste jag kunna lite på att han inte stannar någonstans utan går raka vägen. Han har ingen mobiltelefon (det är han alldeles för liten för) och vi har funderat på en Xplora klocka men vet för lite om den, skulle vilja ha lite input från andra som använder den. 


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards