Alla inlägg den 10 juni 2018

Av Camilla - 10 juni 2018 08:36

Japp, i fredags för en vecka sedan började vi dagen i Tivoliparken med en liten champagnefrukost. Sedan var det skolavslutningsmiddag på O'Learys i Kristianstad. Därefter var skolan slut.

2 år har nu ändats, och vi har börjat jobba i det yrke vi utbildat oss till. Medicinsk Sekreterare. Ja, jag är utbildad medicinsk sekreterare. Andra året gick bättre än första. Sista terminen hade vi Engelska, Administrativt verksamhetsstöd, examensarbete, Kultur och klassifikation. Och jag hade VG i allt. Vi fick även ett VG i både examensarbetet: Hyrläkares vara eller icke vara, och på opponeringen. 


Så om en vecka eller två kommer examensbeviset att dimpa ner i min brevlåda. Jag klarade det, även om det hängde på ett hår med latinet, där jag gjorde 3 prov på en och samma dag för att få det gjort. Byte av lärare mitt i och ökad verk gjorde att jag inte var på topp där ett tag men det gick. 


I måndags började jag att jobba. På Blekingesjukhuset i Karlshamn, tillsammans med ett glatt gäng som verkligen fått mig att känna mig välkommen.

Av Camilla - 10 juni 2018 08:26

Det var inte John Dears sista kull   

Jag var osöker på om han ens hade klarat av att para sista honan, hon var superbrunstig och fräsig oc han darrig och skakig. Men det gick. Det ligger ett gäng rödtottar i boet.


Astah fick också en kull nu i går, samma kombination är gjord en gång tidigare och gav då en singelunge: Challeballebus, som är stambokförd på 95,5p och champion på 285,5p. Nu är det nåååågra fler i boet.

Det var årets sista Rex-kull. 5 honor parade och 5 kullar födda nu. Ingen kommer att få en andra kull i år, ser inget behov av att ta flera på damerna. 

  • Babsan & Jussi har 2+2. Samma kombination är gjord 2 gånger tidigare och ingen av de stambokförda i de kullarna   har under 94,5p. Enya är champion 285,5p och stambokförd på 95,5p. Samtliga 3 i andra omgången har 95p som   minst, och Valle är championatberättigad.
  • Enya och Challe har 6+2. Enyas första kull. 
  • Milda Matilda och Challe har 5 stycken, inte könsbestämda ännu. Matilda fick följa med hem från Danmark i februari, och det är hennes första kull.
  • Hedda och Valle har 8 stycken, inte känsbestämda ännu. Hedda är dotter till Challe och Dora, och det är hennes första kull.
  • Astah och Turbo, inte räknat men minst 6 i kullen. Kombinationen gjord tidigare och gav då Challe,

Så det kommer att finnas några rexar till salu, både för produktion, kel och utställning. Jag kommer att behålla några själv, men hur många och vilka får framtiden utvisa. 



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards