Alla inlägg den 8 februari 2018

Av Camilla - 8 februari 2018 06:00

Japp, i dag är det dags att ge sig av. 60 mil enkel resa, tillsammans med andra kaninnördar. Till Oxbøl, Danmark. 

1173 kaniner är anmälda och vår buss står för ett 40-tal ungefär. Fraktar 2 dvärgvädurar ner och 2 hem (tror jag) och sedan har jag 8, Linda 6, mamma 4, Lotta 12, Tom 6 och tror Nettan 4. 


Vi har lovat att hjälpa till på utställningen, "svenskbussen" ska hjälpa till med att fodra djuren. I Danmark blir djuren matade med foder av arrangören om inget annat står. Vi har med lappar där vi skrivit att fodrar våra själva, eftersom de inte är vana vid det fodret de använder på utställningen.


Med oss hem har vi också en new zealand red hane åt mamma, det vet vi. Han är inköpt i Danmark och har suttit i Danmark nu i cirka en månad i väntan på denna utställningen. Men man vet aldrig vad mer man har med sig hem.

Jag har pratat med en annan dansk rex-uppfödare om att eventuellt byta. Jag hade helst velat ha en ny hane, men han sitter i samma sits som mig, haft ett honår. Så han vill ha en hane och kan tänak sig att byta mot en hona. Men det finns kanske flera på plats som kan tänka sig att sälja eller byta bort en hane.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards