Alla inlägg under april 2017

Av Camilla - 16 april 2017 17:41

 

Första kalaset med farmor och farfar, och Mimmi. 

Av Camilla - 16 april 2017 17:34

Idag tog vi en tur till Smålandet älgsafari i Markaryd.

Vi var ett sällskap på 4 st från 8 år och neråt och så 17 st vuxna.

Fick se en hel del älgar även om de flesat låg och idisslade, men på andra åket var det två som ville klappas och hade huvudet inne i bilarna. 

                       

Där fanns även 4 Bisonoxar, maffiga saker

   

   Och ute på parkeringen kunde man provsitta på en älg, vilket Linus och pappa testade.

    


Tack till familjen Sjögren, Sjögren-Pannwitz, Nilsson-Persson, Åberg och Bent & Hanne från Danmark för trevligt sällskap :) 

Av Camilla - 15 april 2017 12:02

Känns som om sedan starten på Yrkeshögskolan i augusti 2016 så har jag mer eller mindre varit förkyld nonstop. 

Och nu är det dags igen, slemhosta och snorig, ont i bihålorna. Och jag känner nog av pollen också tror jag, för så fort jag varit ute är det etter värre.


Skolan har gått si och så, fick mina första omprov denna våren, först på mötesprotokoll vilket jag inte riktigt förstår då informationen vi fått inte varit konsekvent och det finns lika många sätt att skriva mötesprotokll som antalet elever i vår klass.

Sedan har jag gått från VG på latinproven till omprov och 4 p från G. Skickade till läraren att vi måste ha MER övningar, det räcker inte med genomgångar på skolan när det är så svårt att böja. Och efter att flera i klassen efterfrågat så fick vi äntligen tämligen realistiska övningar (stora hål i stortån.... hmm..) Och på Omprovet kom ett Vg igen. 


Nu är det dags för fem veckors LIA. Denna gången ska jag vara på sjukhuset i Karlshamn.

Och fått frågan om sommarlov på en annan klinik på sjukhuset. Ska hälsa på där den 24 april.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards