Alla inlägg den 1 november 2017

Av Camilla - 1 november 2017 08:57

I lördag hade Olofströms kommun Halloween-kalas på torget. Det regnade bort det mesta sorgligt nog, men Linus och kusin Klara åkte någon karusell, Hampus ville inte alls åka karusell.


Efter det (ganska snabbt) åkte vi hem och började karva varsin pumpa. Hittat ett tips på Pinterest så vi kopplade en visp (den man använder till elvispen för att vispa grädde) och körde nere i pumpan. På samma tid det tagit att bara dra ut inkråmet och kärnorna, blev nu 4 pumpor färdiga. Klara och Hampus hade varsin, mormor och Linda en och Linus en.

Efter det gjorde vi lite pyssel, och sedan åt vi Halloween chicken nuggets och halloween potatiskroketter. Mycket uppskattat hos alla.


Vi gör nog om det nästa månad också, men julpyssel då. 

Av Camilla - 1 november 2017 08:40

Inte klokt vad tiden går fort när man har roligt.

I dag är det sista onsdagen på min LIA denna hösten. På Valjehälsan. En mycket trevlig arbetsplats med roliga, härliga människor som gjort allt för att man ska vara en i gänget redna från början. 


På måndag är det back to school. Med allt vad det innebär: inlämningsuppgifter, prov, lektioner och LEDIG onsdag. Jag saknar de lediga onsdagarna. Kommer i första hand att söka halvtid när jag är färdig. Min fibro gör mig utmattad och jag orkar helt enkelt inte heldagar 5 dagar i veckan. Och arbetsdagar 7:30-16 är för långa   

Men att klara halvtid tror jag ska gå, och jag får något att göra, ett jobb jag tycker om och är ingen parasit på någon annan. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards