Alla inlägg den 24 november 2016

Av Camilla - 24 november 2016 18:22

Men när man är 4½ så tar allt så jäkla lång tid. 

När man är lite krasslig så får man inte gå till förskolan. Och mamman känner sig också lite krasslig så vi har spenderat dagen hemma. Hade tänkt köra ner till Agerum en stund men han vägrade totalt så vi fick stanna hemma.

Så medans han har tittat alldeles för mycket på tv har jag börjat jula. Ner med gardinerna, städa fönsterbänkar, tvätta fönsterna och stryka julgardiner.

Och inte kan man bara ta fönsterna, nej fram med soffor och dammsuga bort avelshopen av dammråttor, en himla massa saker som glömt sig bakom soffan torka av golvet och upp med ljusstakarna.


SJUKT ont i huvudet hela dagen och nu ont i högerarmen.

Men fint blev det.

Av Camilla - 24 november 2016 18:08

Igår hade jag tid på hudmottagningen i Karlskrona. Ny läkare för mig och hon hade verkligen läst in sig på min journal, sånt gillas. 

Jag har för lite psoriasis för att få tablettbehandling, och det är helt okej för min del. Dessutom var jag fortfarande ung och man visste aldrig, jag kunde bli gravid igen. Ja jo, inte helt fel att bli kallad ung vid 42 år ålder och prat om barn, då brukar alla anse att man är för gammal. 

Jag skulle få prova en ny behandling som är bad i samband med ljusbehandling, PUVA. Kan ju alltid hoppas att det finns i Karlshamn också så jag slipper åka så långt varje gång, kan bli svårt att kombinera med skola och sedan LIA. 

Hudläkaren skulle också skicka remiss till reumatologen för lite utredning. Hon hade kollat vad som var skrivit 2005 när jag var hos reumatologen i Karlshamn och det står faktiskt i min journal att jag har lindrig psoriasisatros och blivit erbjuden en behandling av den reumatologen som underskökte mig då. Men till mig sa han att jag absolut inte hade psoriasisatros, och till min dåvarande husläkare sa han att det gick inte att utesluta atros..... hur fan ska han ha det och VARFÖR sa han så till mig??


Jaja, får se vad allt leder till nu då. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards