Alla inlägg under januari 2016

Av Camilla - 15 januari 2016 20:37

I 4½ månad har jag passat en kanin åt en fd arbetskamrat. Idag kom de och hämtade honom.

Vad tror ni jag fick? 

NADA! Ett tack och hej. 

No more

Av Camilla - 14 januari 2016 09:59

Gå gärna in och läs, ju mer som fattar hur illa ställt det är i dagens Sverige, desto bättre för då kanske vi kan får till en lagändring.

Och observera: jag vill INTE ha bort LVU helt, jag vill ha den ändrad så att den verkligen gör det den är till för.

Idag tas fortfarande barn ifrån fungerande familjer, baserade på lögner, medan barn som verkligen far illa inte uppmärksammas.

Hur det går till när de kommer in och rycker dina barn från dig


http://www.dagensjuridik.se/2015/01/jo-socialtjansten-ska-inte-soka-efter-information-om-enskilda-pa-facebook


Juridiken sätts ur spel när socialen agerar domare, advokat,polis


Kränker familjer


Manipulerar utredningar


Vanvårdad i familjehem och ingen bryr sig? Ansvariga för familjehemmet nära vän med Reinfeldt, kan det inverka?

http://www.hjartamodochstyrka.com/ar-verkligen-alla-foraldrar-rattshaverister-som-patalar-myndighetsovergrepp/


"Samtycket är ingenting som får tvingas fram genom hot om andra åtgärder och föräldrarna är fria att dra tillbaka sitt samtycke när de vill." 
Men så funkar socialen i Sverige, så fort du ifrågasätter vad de sysslar med i utredningar om DINA barn och DIN familj så blir du bestraffad med mindre umgänge, mindre samtal osv. 
LVU och hela jävla socialen i Sverige behöver reformeras. Idag är det GESTAPO de sysslar med! Skäms på dom!!


Detta inlägget blev lite stormigt på Facebook, då en familjehemsmamma skrev så här:

"Jag tycker inte att du ska dra hela Sveriges socialtjänst över en kam. När du skriver så här hela tiden drar du ju ner oss som jobbar och kämpar för barn och ungdomar som behöver hjälp. Jag tycker att det är många som gör ett fantastiskt jobb." 

Varpå jag svarade: 
" Min vägg: jag skriver vad jag vill. Dessutom så kommer det fram sak efter sak där socialen missköter sitt jobb. 
Ni gör ett kanonjobb ***, heder åt er, men det är långtifrån alla som gör det. Googla Donia Hassan, Phawnee etc där kommer det fram renaskräckhistorier, Kolla med Mattias Gascoigne vad han fick genomlida på grund av socialen och det hem de satte honom i. I dagens Sverge är det tyvärr en fullt legal trafficing."

 Fick svaret att bara för att det inte funkade hos er var på jag svarade:

"Bara för att det inte funkar hos er" ???? 
Är du inte lite väl blåögd när du skriver så? Googla, kolla hur många socialens tjänstefel varit i EU rätten till exempel. 
Dessutom "hos er" sen när har jag något med socialen att göra? 
Tack för den!"

Varpå hennes dotter tyckte att jag varit otrevlig och kallade mig biterfitta på sin facebook. 

Goes for show att inte alla är sin ålder, att kalla öknamn för att man står för en åsikt och kämpar mot lagbrott och orättvisa säger mer om henne än mig. 



Av Camilla - 14 januari 2016 09:45

Hela hösten har varit krig att lämna Linus på förskolan, hans första fråga på morgonen har varit: vad ska vi göra idag? Och sedan högljudda protester när jag sagt : till dagis.


Har varit villrådiga, både vi föräldrar och förskolelärarna. På hans gamla avdelning kom vi 10 min tidigare - typ - och satt och läste i lugn och ro innan de andra ätit frukost färdigt, och det gck väl sioså. När de andra som började kl 8 kommer så blev han orolig och ville inte.


Nya avdelningen började i augusti, och det började med skrik och panik, gråt och hålla fast när det var dags att läman över. Vi provade som på gamla avdelningen, att vi kom tidigare och läste en studn men det gick INTE.  Så jag frågade vad fröknarna tyckte, tänkte att OM vi inte får det att lossna så måste jag ta kontakt med en barnpsykolog. Men vi tänkte att vi provar med att jag kommer nästan exakt åtta, så de har ätit färdigt och en fröken kan ta över direkt. Och vi lämnar över i hallen så jag inte ens kommer in riktigt i lokalen. Och de första veckorna - månaden - var likadan, sedan började det att gå bättre.

I tisdags när det var dags att gå till förskolan igen, efter 3 veckors jullov, tänkte jag att nu går det inte, han kommer att gråta, skrika, hålla fast och vi komemr att bli ledsna och må dåligt båda två... Men döm om min förvåning, det gick kanonbra! Lite gnäll först på morgonen, och ville hålla kvar lite, MEN sedan släppte han och gick till Cissi. Och igår stod en av hans flickor i dörren (han har två flickor som han leker helst med)  och då var det inga probem alls: jags ka leka med L, hejdå. 
Likadant idag, inga problem.


En sten föll från mitt hjärta, hoppas det går bra nu i fortsättningen också   

Av Camilla - 14 januari 2016 09:13

Japp, anmälan skickad till nästa utställning, årets största. LANDSUTSTÄLLNING 2016

Mer om den kan ni läsa här LU2016 
Vi har anmält 4+1 rexar (ja, jag vet, man kommer bättre i prislistan om det istället varit 1 hane och 4 honor, om poängen stämmer, men nu är det så att vi har bara fyra rexhonor och 3 av dom är avelshonor)

1+3 New Zealand Red

1+3 Rhinsk Scheck


Nu tävlar jag inte om Rex-priserna eftersom då måste vi alla tre vara medlemmar i Rex-klubben, och så viktiga är inte den rosetten, att vi blir medlemmar alla tre. Dessutom förnyar jag inte heller mitt medlemskap i Rex-klubben. Tycker inte att den är värt det ännu för mig: inget medlemsblad, ingen redovisning på något sätt på hemsidan över nya champions, inte heller 96orna som kommit. 


Två av mina rexar är till salu: Arthur och Alfons. De är ur en kull på 7st där jag sparade dessa två grabar och deras syster Astah. Alla tre ställdes ut i Mörrum 19/12 och fick 95p vardera, och eftersom jag nte har någon användning för grabbarna i aveln och inte vill spara på mig för mycket, så säljer jag dom nu. Stamtavlor och korten är inskickade till Christel som ansvarar för försäljningen på LU.  

A-kullen är efter Danne, stambokförd 95p och Greta Jansson, stambokförd 95p. Danne är uppfödd av Daniel Lidbladh och Greta Jansson av Emma Skogsberg. 


Av Camilla - 4 januari 2016 18:35

Fick ett meddelande på facebook i förgår: tiken är parad, nu håller vi tummarna!


Kanske kanske kanske det blir en liten russkiy toy kille till mig om 4 månader *längtar*

Av Camilla - 4 januari 2016 18:07

Japp. Igår var vi hos mamma, så Linda och jag städade kaninburar och såg till att mamma hade ved i källaren. Alltid vi två som gör det. 
Så när vi kom in började mina händer att värka. Straffar sig att arbeta så-


Idag fick jag ett infall och satte igång att städa akvariet som vi hade tänkt ta i julhelgen. Bort med stenarna, krukan och träbiten och skura dem så rena som möjligt med vatten och skurborste. Bytte minst 70 % av vattnet och Markus rengjorde pumpen. Så nu är det rent och fint där också.


Och i morgon är det dags att ta Molles bajshörna. 

Av Camilla - 3 januari 2016 17:36

Idag har vi haft storstädning i kaningården. Linda mockade och jag strödde upp rent spån och halm till alla. Mycket uppskattat, det knaprades friskt på halmen trots att alla har fri tillgång till hö. Och efter det fick de nya vattenskålar eftersom det var fruset i de flesta. 


Men innan vi gjorde det så sågade vi ved så mamma har så  hon klarar sig ett tag. 

Så ikväll knapras det värktabletter vill jag lova. Ont i ryggen, handlederna och nacken. 


Av Camilla - 1 januari 2016 17:26

Idag satte vi igång bastun och har njutit av en timme  i värmen.  Jag, som knappt aldrig klarar mer än 65 grader innan jag får svårt att andas, satte idag till nästan 85 grader. SkönT!!


Invigde två julklappar också: bastumössa och så bastu-salt. Härligt, kan verkligen rekomenderas!


Linus ville prova att basta så han satt några minuter innan han gav sig. Men bara på 60 grader.


Katten höll på att prova han också men stannade på tröskeln.


Nu sitter Linda och Markus där ute och har säkert tävling i hur länge de kan sitta i så hög värme som möjligt om jag känner dom rätt.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards