Alla inlägg den 17 januari 2016

Av Camilla - 17 januari 2016 21:18

Eftersom detta är Markus natt-helg så har jag och Linus tillbringat dagarna nere hos mamma så Markus ska få sova ostört.

I lördags var det sågar-dag: sågade upp fyra tankar med bensin, sågade ALLT som vi hämtade helgen innan. 3-4 timmar, minst, var vi ute och jobbade. Linus var ute en stund också och fick hjälpa till att "hålla" och kärra in allt.

Sedan tog han och jag ett VARMT bad tillsammans innan det var dags att köra hem så han fick träffa sin pappa några timmar innan Markus fick köra till jobbet. (Natthelgen är fredag 22-06 och lördag/söndag 18-06


I dag körde vi ner igen. Kärrade in de sista 10 kärrorna ved så allt är i källaren, städade lite i längan, mockade till rex-damerna som är parade och sedan fick alla kaninerna halm, hö, vatten och mat.

Linus skottade spån, tömde is från vattenskålar, la in halm och gav mat och pratade massor.


Ikväll duschade vi och gick sedan upp och la oss i sängen och tittade på Jake och Piraterna och sedan Elias. Han sa själv vid åtta att nu kunde jag stänga av.


Han har varit helt underbar att lämna på dagis denna veckan. Jag var orolig att det skulle vara krig, skrik och panik i tisdags efter 3 veckors jullov, men det var inget. Han pussade och kramade och sedan kunde jag gå. Älskade ongen, hoppas detta håller sig ett tag nu då   

I går när Markus kom hem på morgonen säger Linus: Har du sovit gott pappa? Nej, jag har ju jobbat hela natten svarar Markus. I morse när Markus kröp ner i sängen hos oss sa Linus: har du jobbat gott pappa?


När vi skulle äta hos mamma igår åt han 13 plättar, aldrig varit med om det innan. Men han har ätit bra en tid. Magen har skött sig och han har växt en hel del. 

Idag var det stuvade makaroner och köttbullar och det slank ner utan problem det också.


Så kontentan: jag har så jäkla ont just nu så jag är gråtfärdig. Det är alltid bara jag och Linda (och ibland Markus) som sliter med ved till mamma och det tar på kroppen, helst eftersom vi har sån jävla värk båda två. Men hade inte vi gjort det hade mamma inte haft ved, och hon har inte heller råd att köpa ved, eller ha annat värmesystem.

Så vi sliter för att hon ska kunna ha det varmt och gott. 

Tror att i morgon när farmor hämtat Linus så ska jag krypa ner bredvid Markus ch värma mig, efter att ha utökat morgondosen (levaxin, behepan, folacon, alvedon, paraflex, d-vitamin och multivitamin) med en eller två tramadol. Annars klarar jag nog inte morgondagen    

Värsta är att om jag ligger för länge så pajar höfterna på mig. 


Kan hoppas att Linus sover hela natten i sin säng också, det har han inte gjort i helgen, i natt fick jag hämta in honom vid ett och vid fyra fick jag gå ner och göra flaska, sedan vaknade han vid sju och tyckte att nu var det dags att stiga upp. 
Men min nattsömn har varit kass, och får jag inte sova ordentligt så läker inte kroppen, sömnen är en fibromyalgi-sjuk persons största brist. Visst sover vi, men vi kommer inte ner i den läkande sömnen ordentligt och med störningsmoment flera gånger så orkar min kropp inte.... 

Tur att Markus har ledigt denan veckan, kanske jag kan få ta igen lite. 


På tisdag ska vi köra till Orrsjön och ha matsäck med oss, en liten utflykt.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards