Alla inlägg den 9 december 2015

Av Camilla - 9 december 2015 09:58

Eller ja, vi har ju kommit förbi själva POTT-stadiet, nu siktar vi på toaletten. Bokstavligt talat.

Efter ett bakslag så har det nu lossnat igen, Linus har haft kalsong-dag varje dag i mer än en vecka, i söndags betydde det att han åkte i bilen till Älmhult och gick där hela dagen plus resan hem utan en droppe fel i kalsongen, han kissar duktigt i toastolen. MEN han måste sitta ner, för står han så koncentrerar han sig inte och det blir inget. Så gjorde han veckan innan på dagis och det blev en STOR olycka, hela golvet under hans matstol var blött. 

Och i går började han att klättra upp på toastolen själv och kissa där. Ja, man får ju påminna honom än så länge, att det är dags att kissa, men det är inte protester som om hela världen hängde på det, utan han gör vad han ska utan allt för mycket knot och gnäll.


Dessutom så har det rättat till sig med bajsandet igen. Han hade en period när det gck 4 eller 5 dagar utan att han bajsade trots att vi försökte, så jag köpte hem Microlax Lavemang och sa att OM han inte kunde bajsa så var vi tvungna att använda det. Och det var som om proppen löste sig (HAHAHA) han satt en lång stund och bajsade, jag fick inte ens vara på toaletten med honom (annars ska man alltid sitta där inne) och jag hörde hur han satt och krystade, och det gav resultat vill jag lova, trodde det skulle bli stopp i toan. 


För er som inte läst innan kan jag tala om att Linus har haft problem med att bajsa sedan han föddes, ett tag trodde de att han var överkänslig mot laktos mm och han hade först specialvälling utan bättring, och sedan tog de blodprov för att kolla laktos och gluten. 

På 3 års kollen i April som först fick jag läkaren att ta det på allvar, efter lavemang mm som han avskyr. Nu får han Movicol varanna dag. Kan inte ge varje för då får han diarre istället, men varannan dag och så bajsar han dagen efter. Och nu vet han hur man krystar, det har han sagt att han inte vet innan. 

Jag har gråtit floder tillsammans med honom när jag varit tvungen att ge lavemang, men nu kanske vi slipper det, nu när han verkar ha hajat grejen. Älskade ongen

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards