Alla inlägg den 13 november 2015

Av Camilla - 13 november 2015 12:26

Ja, hur ska man agera egentligen?
Idag kommer Linus hem från förskolan och säger att en pojke slagit honom, men att han fick en kram sedan, men jag ringde till förskolan och pratade lite. De hade inte hunnit prata med Markus när han hämtade Linus idag, för det hade varit mycket runt. 
Och det Linus sagt hade stämt till viss del:
Linus hade blivit puttad så han ramlade på rumpan när de skulle gå ut. Pojken hade fått gå och sätta sig på en stol, och efter ett tag kommit och kramat och sagt förlåt. Och där kunde det varit bra OM INTE det var så att jag för någon månad sedan själv var med när han slängde en flicka över bänken i kapprummet. Och på förra avdelningen också sett han slagit eller knuffat de andra. 
Frågan är nu... ska man säga till på dagis så de tar upp det mer med föräldrarna? En gång är ingen gång men det här är minst fem gånger där jag sett, och en gång talade mamman själv om på föräldrar-mötet förra veckan, där han slagit en annan pojke.
Känns som att jag inte kan säga till mamman direkt, som att jag lägger mig i. 
Men det känns inte riktigt rätt att det håller på så här. Oavsett om det är min Snuttrik eller om det är någon av de andra barnen som råkar ut för det. 
Att bara komma och säga förlåt hjälper ju inte, om han inte förstår VAD han gjort för fel, VARFÖR han måste säga förlåt och ATT HAN INTE KAN fortsätta slåss och knuffas.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards