Alla inlägg under september 2015

Av Camilla - 15 september 2015 10:53

Linus var oroilg hos farmor igår så vi hämtade honom tidigare, och körde hem. Här hemma var han ganska som vanligt men mot kvällen hostade han så han fick hostmedicin av mig,

I natt vid halv tre vaknar jag av att han börjar att hosta, skrälligt och så han knappt hinner andas emellan. Tar med honom ner för att ge hostmedicin igen och då skakar han. Jaha, febern här också.

Idag ligger han här bredvid mig i soffan och tittar på Byggare Bob, snorar och snörflar. 


Markus har jobbat natt så han sover också. Själv är jag ganska manglad känns det som, ont överallt, dels efter en dålig natt och dels efter att vi hämtade spånskivor igår som jag fick hjälpa till att bära in där de skulle vara. 


Ingen smärtrehab eftersom jag också varit vaken inatt- visst hade säkert farmor kunnat ha honom men jag är ju också uttröttad.

Får se om jag orkar min crosstrainer senare, gjorde ju inte ens 6 000 steg igår.

Av Camilla - 13 september 2015 17:46

Ja så är det söndag igen, eftermiddag och helgen är slut.

Har hunnit en hel del, varit i Agerum idag igen, hjälpte till med att resa upp en kaninbur som stormarna nästan vält, satte nya stenar på plats under benen.

Markus fixade det trasiga lysröret och Linus har lekt med Klara och Hampus. 


Hemma fixade jag middag, och efter matkoman gick jag ut i träningsrummet och tog 25 min på Crosstrainern. 

Har undrat varför den aldrig står på plats när jag kommer ut, jag rullar tillbaka det på plats och kör och nästa gång jag kommer ut så har det flyttats igen. Idag kom jag på vem det är som flyttar det och hur...


Det är jag själv. Jag får upp sådan fart emellanåt att den tar små skutt framåt...  

Av Camilla - 12 september 2015 20:26

En ganska så normal dag. 

Vi somnade inte förrän vid 1 i natt och innan 5 vaknar Linus och är ledsen, har kissat igenom blöjan, vill ha flaska, vill se på film mitt i natten (sistnämnda fick han INTE) 

Körde ner till Agerum och hjälpte mamma och Linda att såga ved. Jag håller och bär fram brädor, Linda sågar och mamma kärrar in.


Hemma sätter jag igång med att crosstraina och idag kör jag 25 min i ganska så hög takt. SKÖNT!!

Av Camilla - 11 september 2015 21:18

Beställde en stegräknare från Halens och laddade den så jag kunde börja att använda den. Den sitter i ett band på armen och synkas med datorn.

Brukar ju försöka mina 20 minuter på crosstrainern men lovade Linus att vi skulle gå en runda när Markus åkt till jobbet. Så vi tog vagnen och gav oss av mot Brocentret, Åkeri och Fordonshistoriskt museum eller vad det heter.

Linus älskar att titta på de gamla brandbilarna och idag stod det också en gammal buss där. 


Sedan frågade jag Linus om vi skulle gå en större runda för det var så härligt väder, så vi fortsatte in mot Olofström, och gick till Willys mataffär där jag köpte en glass åt honom och en dricka åt mig för jag var rejält varm.


Så när jag kom hem och loggade på så säger datorn att jag gått mina 10.000 steg första dagen. WOW! Får se hur många jag orkar gå andra dagen, för det känns i ben, rygg, fötter och nacke. 


Men som vi gått igenom på Smärtrehab kursen: motion är att starta vårt eget morfin. Vi behöver röra oss för att må bättre och ha mindre ont. Och vi ska inte hålla oss inne i stillhet bara för att man är orolig för vad omgivningen tycker. Långvarig smärta är inte det samma som att mygla för att slippa jobba, jag lovar. Jag har älskat mitt jobb på Lidl, men det är för tungt för mig och min smärta eskalerade under det året.

Av Camilla - 10 september 2015 21:16

Det är det som socialtjänsten ägnar sig åt. Stjäl barn från familjer och säljer dom till andra. 

Och de gör det med statens goda minne, dvs i de flesta fall när ärenden går till rätten så sitter det lekmän i nämnden som går helt på socialens lögner, falskhet och smutskastning av föräldrar.

Jag har personlig erfarenhet av detta, och det är hemskt att i vårt Sverige idag är det fullt tillåtet. Tydligen behöver inte socialtjänstens anställda tala sanning- tydligen är det tillåtet att förvanska sanning och vrida på allt så att de ska ha ryggen fria och familjerna förlora sina barn.


Och när det väl behövs då missar de att stiga in och göra det de ska: hjälpa barnen. 

De är alldeles för upptagna av att stjäla andras barn.

Av Camilla - 10 september 2015 21:08

Japp, blev 20 minuter idag också. 

Siktade på 25 egentligen men eftersom jag brukar ligga på 23-24 i hastighet och idag låg på 26-27 så blev det samma längd på passet men snabbare takt istället. 


Hade beställt en ny stegräknare från Halens som kom idag, men den kunde jag inte börja använda förrän i kväll så jag räknar morgondagen som dag 1 istället. Ska bli intressant att se vad det ger när jag til exempel går till och från dagis eller har hel dag i Karlshamn med promenad till bussen, och hem ifrån bussen också.


Orkar jag så ska jag öka passet i morgon, men jag måste bli bättre på att stretcha!


Saknar hund så jag kan få en riktig promenadkompis också, inte lika kul att gå ensam. Linus är ju förstås en kamrat att ha med i vagnen, både han och jag hade mått bra av att börja promenera dagligen. 


Linus ja, han har idag haft kalsonger på förskolan. Riktigt hur länge vet jag inte men en bra start i alla fall. 

Sorgligt nog så gråter han varenda morgon när jag lämnar honom, och 2 gånger idag när jag säger att jag älskar honom så svarar han att det gör han också, men inte när jag går ifrån honom på förskolan   


Av Camilla - 9 september 2015 20:08

Fast ibland är de levande små p-piller också.

Linus bara avskyr när vi ska kalsong-träna. Han vill ha blöja hela tiden. 

Så när jag säger att nu ska vi ha kalsonger så blir det tvärstopp. Han falsett-skriker och tårarna sprutar och han kan slåss eller knipas. 

Men vad ska jag göra? Målet är att barn ska vara blöjfria vid 18 månaders ålder nu. Och han är 3 ½ och protesterar. Fast han är duktig när  han väl fått på sig dom och tänker på annat. 

Men kriget innan vi kommit dit. Var likadant när jag började med att han skulle bajsa på pottan. Tog lite tid innan protesterna slutade, och det hade varit bättre om man varit båda i detta, jag vet ärligt inte om jag orkar ha detta kriget med honom, ensam. 

Av Camilla - 9 september 2015 15:58

Ingen träning på crosstrainern i helgen på grund av andra åtaganden, och massiv huvudvärk.  Fredagen Furuboda med mega huvudvärk. Lördagen Agerum och ett par vedlass från Lindas jobb till mamma. Söndagen Furuboda.

I måndags gick jag ut och körde mina 20 minuter, igår hoppade jag över dom eftersom jag gick med Linus till dagis på morgonen och till bussen, det är motion det också.

Idag hade jag tänkt att skippa det: Linus falsett-skrek i 20 minuter för att han inte fick blöja för mig, om vi inte tränar blöjfritt så blir han inte torr. Huvudvärk redan innan och Markus smet till jobbet (nej, smet inte, han måste ju jobba). 

Men efter ett tag så tänkte jag, vad fasen. Likabra att få det undanstökat, jag mår ju så mycket bättre när jag gjort det. Så Linus fick sin dvd med sig ut och tittade på Lucky Luke medans jag hade Volbeat på datorn och satte igång. Brukar köra 23,5-24,5 i fart men låg på långt över 25 ett tag, och det är ju inte helt fel. 

Svetten rinner men inte så andfådd. 


Linda säger att det syns på min logdörr (arslet) att jag börjat träna men vågen säger inget. 

Inte meningen att jag ska bygga muskler, jag ska få bättre flås så jag kanske till och med kan börja jogga.


Saknar hund, att ha en kompis med mig ut i naturen också. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards