Alla inlägg under augusti 2015

Av Camilla - 7 augusti 2015 16:42

Det finns bra dagar och det finns mindre bra dagar. Och så finns det dagar då man bara skulle vilja krypa ner i sängen under täcket och lätta på trycket, dvs låta tårarna rinna fritt.


Varmt, och denna sommaren mår jag INTE bra i värmen.  Svettas som bara den.


Linus hos farmor så jag kunde sova lite till, han har varit orolig nu under en längre tid och mellan halv tolv och halv sex får jag gå in och hämta honom in till vår säng. 


Pappas födelsedag, inte lätt. Man saknar inte kon förrän båset är tomt, och det kan nog stämma, för man tar för givet att ens föräldrar ska finnas där oavsett ålder. Och 67 är INGEN ålder att dö, man ska leva länge och vid 95-100 är det dags. Tänker tillbaka till dagen det hände, han hade blivit så tunn och frusen, och jag pratade inte så mycket med honom då vi var på kaninutställning. Någon timme efter hemkomsten ringer Linda och storgråter, knall fall dött i mammas armar. Och mamma..... ensam med honom.


Så när jag  denna onsdag kör till Ica Maxi som i sitt reklamblad denna veckan har erbjudande på cola... och enda smaken hemma är vanlig, varken zero eller light. Ilands-problem men det var liksom gränsen den dagen. Var ganska frän i ordval och tonfall till killen på Ica och när jag kom hem så var jag arg, varm och ledsen.

Av Camilla - 2 augusti 2015 23:12

http://www.skrivunder.com/avskaffa_lvu_lagen_och_infor_en_ny_lag


Ni har väl inte glömt eller missat att skriva under?


oerhört viktigt då i dagens Sverige räcker det med att en missnöjd bekant lämnar en anonym orosanmälan, för att SOC ska kidnappa era barn. 

De är tydligen höjda över sanning och rättsriktighet då deras utredningar består av lögner, vrider på objektiviteten och lekmän sitter i förvaltningsrätt och ska bestämma hur sanningsenliga föräldrarna är, för de går nästan alltid på soc linje.


Samtidigt dör barn på HVB hem, i Familjehem mm och i ett fall har all utredning lagts ner om Donias död, för chefen för bolaget som ansvarade för hennes "vård" är nära bekant med vår förra statsminister Reinfelt.

Man missade helt Yaras nöd men försöker samtidigt ta barn för att de är överviktiga. Och ja, det stämmer faktiskt, jag har väninna vars son socialen i Olofström tog då han var överviktig. De håller fortfarande på att försöka ta honom, släpper inte taget. 

Jag har också nära släkt där socialen tagit barnen och utredningen är rena hyckleriet, men vinklat så att t om saker som skett i skolan under skoltid och där föräldrarna inte varit i samma kommun ens under tillfället, men ändå fått skyllen för händelsen i utredningen, och där nya blåmärken på barnen som skett i familjehemmen, inte tas upp?  

Var finns rättvisan? 


Av Camilla - 2 augusti 2015 23:09

I onsdags var vi på Hoby-dagen och visade upp kaniner, hade med oss en del som fick klappas på också och det var mycket populärt.

I lördags var vi på Jämshögsdagen och gjorde det samma. 


Idag åkte vi (Markus, jag och Linus) ner till Furuboda och bland annat åkte med svörfar ut på Helge Å och metade lite.

Har inte tömt kameran så jag ska försöka hinna det i morgon.

Men mycket imponerad av Linus som inte var rädd alls, utan tyckte det var riktigt skoj. Han ville dit ner i morgon igen. Men det blir det inget av för i morgon börjar Markus att jobba igen efter 6 veckors semester. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards