Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Camilla - 12 februari 2015 17:20

Så har vi varit hos doktorn, jag och Linus.

Han för att han har haft feber lörd - till onsdag. Men allt såg bra ut, vi ska dit igen och ta blodprover för att testa om han är allergisk mot gluten, mjölk eller lactos. Blir nog inte så lätt att ta de proverna, även om vi emblar


Men tiden var egentligen för mig, då jag tycker att jag har mer ont än tidigare och gabapentinen hjälper inte.

Så för en vecka sedan tog jag 9 rör blod, och allt såg bra ut utom sköldkörtelhormonet som låg lite i överkant så nu ska vi dra ner på det för att se om jag behöver mindre dos. 

Ska även dra ner på Gabapentinen från 3+2+3 till 2+2+2 eftersom jag inte tycker att det ger någon smärtlindring. 

Ska prova att ta Paraflex vid behov (muskelavslappnande)

Läkaren vände, bände och vred på diverse kroppsdelar och nu har jag mer ont än någonsin. När hon skulle känna på mina höfter så höll jag på att hoppa av bänken så ont hade jag Och det var i muskelfästena. Så hon rekommenderar kortisonsprutor, men inte i båda samtidigt så att i alla fall den ena ska fubnka om den andra inte gör det. 

Kollade blodtrycket och det ligger i gränsen av att vara för högt. Ska kolla om en gång nästa vecka och en gång veckan därpå innan vi pratar igen. 

Lever du med stress?

Eh... jo det kan man ju kalla det, att inte vara återinskriven i FAS3/JOBen då INGEN sa att man skulle hålla koll på det samtidigt samtidigt som man läser på heltid, dvs du läser 100% men EN dag är förlagd i skolan, de andra 4 ska du FÖRST jobba heltid på din lärlingsplats 4 dagar i veckan och när du kommer hem så ska du sitta och plugga motsvarande heltid efter jobbet. Så efter studierna hade jag semestervikariat till och med den 24 augusti så den 25e var jag på arbetsförmedlingen och satte upp mig som arbetssökanden och får veta att jag jobbat en vecka för länge??? 

Skulle ha anmält mig som arbetssökanden den 19 augusti för att bli återinskriven och ha min ersättning där, trots att jag hade jobb den veckan. Ingen info.

Har överklagat nekandet med en hel del sakfel och rena lögner i af's papper. Jag ska ha velat bli inskriven i november när jag inte fick tag på någon handläggare, men jag visste ju inte om jag var inskriven eller ej eftersom han som hade hand om det i Olofström inte ens sett meddelandet som handläggaren skrev till honom den 25/8. 

De skrev också att mitt jobb fungerade bra på Lidl, men i handlingsplanen de skrev ut till mig efter  att jag ÄNTLIGEN fick en tid där min handläggare inte ens behagade dyka upp utan jag fick en annan, står det bara att jag har jobb där då och då, men att jag har smärtproblematik. 

Så stress... ja lite grand eller så, 41 år och ska be min sambo om fickpengar.

Dessutom så är socialen i Bromölla helt inkompetenta och har kostat en familk nära mig tre månader utan sina barn, där till och med polisens utredning om misshandel är nerlagd. 

Så ja lite stressad är jag nog allt. Och med det allt mer deprimerad. Blir mycket vak och tårar under nätterna- 

inte har det underlättat av att Linus varit sjuk hela veckan, för vem är det som stiger upp flera gånger om natten för kolla, trösta, stoppa nappen rätt, eller som har honom klistrad på sig?? 

Är det konstigt om man har högt blodtryck eller känner sig redo att bara gå ut, stänga dörren efter sig och bara fortsätta gå tills inget annat återstår?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards