Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Extra jobb

Av Camilla - 24 januari 2015 16:28

Hade missförstått reglerna i brevet jag fick och saknade 34 timmar för att få ny stämpelperiod vilket betyder att jag är helt utan inkomst nu. Har INGET mer än vad jag kan skrapa ihop på extra jobb. 

Har överklagat arbetsförmedlingens avslag på att bli inskriven på JOBen igen. Över en månad sedan jag skickade in och har inget hört från dom. Som arbetssökanden har du 3 veckor på dig att överklaga medan Arbetsförmedlingen inte har en fast tidsram på sig att behandla min överklagan. Det är i alla fall det svaret jag fått på mina försök att få reda på något. Kan ju säga att blir det inte godkänt så kommer det att överklagas igen. Så nonchalanta som de varit får man bara inte vara. Men de har ju sitt på torra land så de behöver inte bry sig om ifall andra har mat på bordet eller inte. Det har de sagt till mig också "inget vi bryr oss om sa en från Karlshamn).  Jag kanske skulle sätta mig på marken utanför en affär som tiggare jag också... 

Så nej jag har ingen inkomst. 

Fick tag på ett jobb nu i 2 veckor som datainsamlare. Åker runt på olika butiker och ber kunderna göra en enkät där de får säga vad de tycker om sagda butik. Ganska roligt faktiskt om man frånser den lilla detaljen att man själv får stå för resekostnaderna tills lönen kommer. Man får reseersättning men den betalas inte ut förrän den 27e månaden efter jobbet är slutfört, det vill säga den 27 mars då. Så förutom att jag inte har inkomst från annat än extra jobb, så får de stackars pengar jag lyckas sno åt mig på extra jobben som lönen för december, gå till bensin. 


Tur att jag fick lite timmar i december, och har i alla fall 17-18 timmar på Lidl nu i januari. Så jag kan betala mina skulder och försäkringarna i alla fall. Mer lär det ju inte bli. Undrar vad CSN säger, ingen inkomst. Kan man få nedsättning eller paus? Nej där får man kalla handen för att man är infödd svensk och ingen nysvensk. Ibland tänker man att man är rasist på grund av allt sådant, och det är ju också hemskt. Att den orättvisa svenska staten visar sina medborgare gör fler och fler skeptiska och ibland till och med riktigt utalade rasister... Smart av staten, varför inte ge ALLA samma chans, även vi som bott här i flera generationer. Synd att man ska börja tänka vi och dom, men det blir ju ett resultat av en uttalad orättvisa.


Undrar vilket som viker först: kroppens kraft och ork eller hjärnan. Det tär på en, det kan jag lova. Oron sätter sig i magen och förvärrar min värk. Ibland funderar man på om det är värt att fortsätta kämpa??




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Av Camilla - Tisdag 12 mars 12:05

Förra veckan var ganska stressig för mig, en dag extra på jobbet, innebandymatcher på helgen (publik men det tar på krafterna med all spänning) ett extra vattenpass på söndagen. I går hade jag semester för att skjutsa mamma till sjukhuset för koll av...

Av Camilla - Måndag 4 mars 18:36

Det är mer som en fars - den vilda jakten på att komma fram på telefon till sin vårdcentral. När jag ramlat på jobbet ringde jag flera gånger till vårdcentralen när jag började få ont. Jag ramlade i november, kom fram i mitten av januari. När jag...

Av Camilla - Lördag 2 mars 16:58

I dag har jag och Lotta varit och tittat på en lokal inför kaninutställning. Det är ju inte Mörrums Folkets Park precis, men den är alldeles för dyr för att hyra numera. Så vi har hittat en mindre lokal och ett datum i september. Kanske vädret tillåt...

Av Camilla - Fredag 1 mars 20:19

Så då har man anmält kaninerna. På söndag ska samtliga kaniner ställas, Maja 3 år gammal, hennes döttrar från förra året och Linus båda hermelutter. I Örsjö ska hermelutterna och Majas döttrar ställas.  Snart dags att anmäla till Önnestad också...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards