Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Camilla - 20 januari 2015 19:31

 

Utslagen marodör

Inte en lugn stund mer än när han sover. Ska ligga i sängen, antingen mellan oss eller längs med Markus ben. 


Av Camilla - 20 januari 2015 19:25

Vilken del i ordningen vet jag inte, men nu har det i alla fall varit i domstol. Fallet om barnen alltså, hur det gått i min polisanmälan om tjänstefel vet jag inte, eller om mammans polisanmälan mot chefen för Individ och Familjeomsorg i Bromölla, som skulle hålla kvar mamman med våld, blåmärkena finns dokumenterade. 


Men en annan advokat har blivit tillfrågad om fallet då K.H från Advokathuset i Kristianbstad inte gör själv för sin utbildning. Värdelös advokat, han skulle inte ens tagit sig an fallet när han inte är bättre på sitt jobb. 


Så här har den andra advokaten att säga om hela fallet och Socialen i Bromöllas agerande:

"Målet med LVU är att barn och föräldrar ska återförenas. De skall alltså arbeta för att återförena er med barnen. I linje med detta skall umgänge ske. De kan inte bara godtyckligt säga när det passar dem att ”det är inte i linje med vårdplanen”. "


"Jag måste säga att det var en tunn vårdplan. Inget preciserat vad barnen sagt, osv. Jag har aldrig sett en så dåligt motiverad plan. Risk ska ju vara reell. Det kan inte bara vara tyckande. "

 

"Man måste ligga på soc och ifrågasätta. Då menar jag inte att man ska vara otrevlig. Inte alls! Men man ska be dem motivera och förklara hela tiden hur de resonerar och bedömer saker och ting. Det får inte vara godtyckligt."

 

Och då går utredaren T.G i Bromölla på Magkänsla.... 

Av Camilla - 20 januari 2015 19:21

Idag snöar det. Hela dagen har det snöat men temperaturen håller sig runt 2 plusgrader så vem vet hur länge vi får behålla den. Linus hoppas länge, vi vuxna hoppas den försvinner likasnabbt som den kommit. 

Men Linus och jag har i alla fall varit ute en promenad, och när vi kom hem så passade vi på att bygga detta vackra alster   

Vi har inte döpt honom ännu, och undrar om Markus ser honom när han kommer hem ikväll.

Tog också ett foto på en gren. Vintern kan vara vacker, här var både is och snö och det gnistrade vacker.     

Av Camilla - 20 januari 2015 19:16

   

Fick ju en symaskin i julklapp och har gjort en del med den. Började med att lägga upp julgardinerna innan de åkte i tvättkorgen, klippte bort huvan på min jacka och sydde igen det, och sydde fast muddar på min kofta.

Sedan har jag sytt en pyjamas - hel- till Linus (första bilden) en härlig tröja och passande byxor och idag sydde jag färdigt byxorna på andra bilden, i grönt joggingtyg och med orange mudd. Sydde annolunda resår på dom, den sorten som har knapphål i sig, så att den går utvändigt på två ställen på insidan av linningen, där jag sytt fast knappar så att jag kan spänna eller släppa efter på resåren, så de passar Linus länge. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards