Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Camilla - 2 mars 2014 15:44

Från och med denna helgen jobbar Markus bara helger. Skönt för Linus del, inga mer tidiga morgonar (stiga upp kl 5 gå till dagis kl 6 för att börja dagis kl 6.30) och mindre vab för min del.

Men en bil till hade betytt att vi inte sitter strandade på helgerna, när han är på jobbet. 

Av Camilla - 2 mars 2014 15:38

I måndags låg jag sjuk i maginfluensa, eller om det var extra jobbig mensvärk, vem vet, ont och kräktes. Var i väg på lärlingsplatsen Lidl i torsdags igen, glad att vara frisk. Men men...

I onsdags när Markus kom hem från jobbet så frös han och skakade, och i torsdags låg han hemma sjuk. Jag tänkte lite : jaja, när en man är sjuk och allt det där. Lite elakt för han är minsann inte sjuk ofta eller gnällig av sig. 

Och fick jag igen det då??!

I torsdags började det att killa bak i halsen och på kvällen när jag la mig så var jag febrig. Hela fredagen sov jag mer eller mindre, alldeles borta! På fredags kvällen var det Linus tur, han vaknade och kaskadspydde, och var brännhet. Alvedon nästa och sova i våran säng. På lördagen kräktes han igen, och då tempade jag honom: 40 grader!! 

Så vår helg har varit sjuk värre.

Är det inte typiskt? Vi skulle fira min födelsedag som var den 26e, och Markus jobbar helg. Här hemma ligger vi sjuka...

Idag är vi mer eller mindre feberfria jag och Linus, men en snabbis i affären övertygade mig om att inte ta det för snabbt, frisk blir man inte i en handvändning.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards