Alla inlägg den 20 september 2014

Av Camilla - 20 september 2014 18:49

Förutom torsdagens farande så har vi varit ganska produktiva på annat denna veckan:


Idag var det första lördagen på ett halvår som Markus var hemma. Lite ovant.

Den tillbringades mycket ute. Först skulle Linus med Markus ut och kolla garage/bastu-bygget. Kolla och kolla.... han ska göra ALLT som pappa gör så han har spikat, mätt, sågat (med tumstocken) sopat mm.

Sedan tog vi en tur ner till Agerum och lämnade av ett lass bränne till mammas vedpanna, matade kaninerna eftersom mamma är i England på vår kusins bröllop och Linda var med en kompis och ställde ut Sankt Bernhard. 

Sedan hem igen och spika, såga, mäta till bastu-bygget.


Dagen har tyvärr också gjort att jag är stel och öm överallt. Varför vet jag inte direkt eftersom jag inte gjort något tungt eller hårt. Men det var ganska kyligt i morse när vi var ute, om det är därför. Blivit ett par tramadol och blir någon till innan sängdags.


Linus har badat i baljan och luktar gott. Skrynklig blev han också. Nu sitter han i Markus knä och tittar på truckar på datorn. 


Mamma ja, hon fick igår ett samtal från BaraSpara Sverige AB som sökte Arne Berntsson..... 1½ år efter att pappa gått bort. Borde anmäla de jävla idioterna!!


Tillbaka till kaninerna. Var ju i Danmark i somras och hämtade hem 2 new zealand red hanar: Österman och Inge. 

I Tisdags när mamma kommer ut för att ge kaninerna morgonvattnet så ligger Inge död i sin bur. Han hade haft diarre, det syntes. 

Anade nästan att något var fel eftersom han inte ökade i vikt, fick aldrig någon vuxenvikt.

Synd.


Jobbat onsdag och fredag. Skulle haft heldag i måndags men blev VAB istället. Nästa vecka är det en dag ledigt och jobb varje dag annars.


På torsdag är det en månad sedan jag anmälde mig som arbetssökanden. Jobbat mycket men är ju bara timanställd vid behov så det kan variera mycket. Har fortfarande inte hört något från arbetsförmedlingen. Var på info-träff i tosdags, men det var helt slöseri, inget nytt bara en massa upprepanden av det jag fick höra när jag skrev in mig. 

Kanske beror på att det varit val, man vet inte hur det blir i fortsättning med ersättningar, FAS 3 osv. 


Fiskarna i akvariumet mpår mycket bättre, vattnet ser finare ut och de är riktigt aktiva. Och jösses vad lite växter gör skillnad. 


Igår kom Joels studentpreset, fjärde säsongen av Vampire Diaries, som precis kommit ut. På tisdag när jag ska hämta Linus på dagis, ska jag passa på att lämna den till Joel på skolan.


I onsdags skickade jag efter kläder och skor från cellbes, och i går kom paketet. Snacka om snabb leverans :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards