Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Camilla - 24 augusti 2014 11:15

Japp, igår var sista dagen med schema, nu blir jag bara inringd igen. Varit en rolig - men jobbig -tid på Lidl. Tungt arbete: stressigt, tunga lyft, monotona röresler med tunga varor i kassan. Men det viktigaste av allt: det har varit jätteroligt med härliga arbetskamrater. 

Så imorgon blir det arbetsförmedlingen. Ska begära att få utredning så att mina besvär kommer på papper i deras rullar också, med den hjälp jag kan få för att inte säcka ihop alldeles. 

För min handläggare i Sölvesborg sket fullkomligt i det. Han sa ordagrant till mig att fibromyalgi finns bara i huvudet. Jo du, låna min kropp en tid och se om du är lika kaxig efter det.


Linus har varit hemma från dagis en vecka: vattkoppor. Ingen feber nu, och inga nya prickar så kanske, kanske han kan gå till dagis på tisdag. I morgon har han sin farmor-dag.


Garaget framskrider. 

Men nu blir det inte dagligen, för från och med den 1 september så jobbar Markus 5-skift. Tydligen så skiter IFÖ Ceramics i att det ska vara en månad från beslut och schema tills arbetsstart. Får se vad dagis säger om det. 

Av Camilla - 24 augusti 2014 11:04

Däckad av en 2½ åring och ett krånglande volvo-kort. Ja, det känns så i alla fall. Lillkillen har vattkoppor, vilket medför en överaktiv grabb som ska aktiveras. Ont som fan sedan ett par veckor tillbaka, varit hos Fråsth och fått Gabapentin-dosen justerad, vill inte bli sjukskriven för jag har bara tors-fre kvar att jobba på mitt semestervikariat. 
Så efter en dag när han varit gnällig och skrikig (vem kan klandra honom egentligen?) tog jag chansen att köra och handla bara för att få lite egentid- Strosade runt på Ica och verkligen bara njöt av ensamheten, för att sedan köra rakt över gatan och tanka. Saken är den att kortet är min sambos, jag tankar inte vår bil så ofta så hur i helvete ska jag kunna hålla koden i huvudet? Efter första försöket ringde jag hemnumret - inget svar. Sedan nytt försök: fel kod. Denna gången tog jag hans mobilnummer direkt men kom genast till röstbrevlådan. Tredje försöket, fel kod. Bara att stänga tanklocket och köra hem igen. 
Hemma hoppar den överaktiva och högljudda grabben högt av glädje över glassen jag köpt och ropar glass, glass, glass, varpå allt bara brast. 
Hatar fibron och allt vad värken för med sig  
Väl hemma kommer jag på tankkoden, har dubblat siffrorna i fel ände av den.
Vill inte heller klaga på sambon för att han inte hjälpt till med att aktiver grabben heller, han håller på att bygga garage, och har varit ute och snickrat. Klandrar honom inte det minsta, men gissa om det ska bli skönt att jobba i morgon, trots tidig morgon, tunga lyft och att det är heldag.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards