Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Camilla - 5 januari 2014 20:48

Min tur att stiga upp med Linus och klockan sex tyckte han att det var dags... onödigt att tillägga att jag inte höll med honom helt där    men vi gick ner och efter blöjbyte (kissblöjan var det nog som var boven i dramat, nu ångrar jag, att jag inte gav honom en torr när han fick flaska vid fyra). 

Vid 9-tiden kom mamma och Linda och vi packade in oss i Snabeln och drivade mot Älmhult och IKEA, eller kea som Linus kallar det. Först in på Fyndet där vi köpte en matta att ha under soffbordet. Skulle kostat 1195 och vi gav 99kr, bra det :P

Sedan in till riktiga IKEA och en runda där. Det är något med IKEA och brödkavlar har jag kommit på - när vi var där uppe innan jul och jag ville ha kaveln med pepparkaksformar så var den slut (när man kavlade degen så skar den ut pepparkakor samtidigt) och Jessika var i Göteborg på ett eller två IKEA men de var slut där också. Idag skulle jag ha en kavel åt Linus - och så var den slut men skulle komma in till helgen igen. Tja tough shit, det är ju idag jag var där - inte till helgen. Får hoppas att den finns när vi ska upp med skolan om en månad.

Med hem var en Fingal (kontorsstol) coh tre Malm (byråer).  

Fingal är inte ihopmonterad ännu, men en lång och en kort Malm blev monterade efter att vi kommit hem. Den långa med sex lådor var inte helt lätt eller snabb att få ihop, dels för att det var den vi startade med och dels, kanske mest för att Linus var med och skulle göra ALLT vi gjorde, helst samtidigt och med samma verktyg. Kanske skulle ha tagit med oss dubbel uppsättning upp. Långa Malm tog 2½ timme ungefär, och kort Malm 25 minuter, lite skillnad.

Nya huvudkuddar också, så kanske jag slipper vakna med hjärtat i halsgropen när Markus misshandlar sin kudde när han inte får den som han vill ha den   .

Linus vandrade hela rundan på IKEA nästan, lite buren ibland av Linda och ibland av Markus, men mest för egen maskin. Impad för han var inte det minsta trött när vi gick omkring. MEN han som är en ängel att ha med till affärer i vanliga fall, är "hopplös" på Ikea eller Jula, mest Jula då. Han skulle ha blommor och en massa saker, och hittade en sprejflaska (vatten) som hans kulle sprutt-sprutta med för att städa.   

Toppendag, och i morgon ska jag sova LÄÄÄÄNGE, minst 8! Och sedan ska jag troligen ensam åka ner till mamma och hjälpa henne och Linda med kaninerna. 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards