Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Camilla - 6 augusti 2013 12:17

Igår började allvaret igen efter fyra veckors semester. Eller ja, fyra veckor är ju egentligen att ta i eftersom den första semesterveckan tillbringades i Agerum.

Igår hade jag bilen hemma eftersom jag skulle in till Karlshamns sjukhus och röntga mina händer. Så när posten hade varit här körde jag och Linus hem till mamma. Sedan blev det en tur till Mjällby och köpa blommor, en tur till Gammalstorp och gratulera pappa på hans födelsedag, och sedan Kfick feber i torsdags, 39,5 grader och fredag o lördag var det över 40,2 för att gå ner till 38,5-39 igen och igår var första feberfria dagen. Lite jobbigt, inte bara det där med orolig sömn och dålig matlust, ett par kräkningar, utan mest för att man inget kan göra för att hjälpa honom, mer än att ge alvedon och försöka lindra. Och visst var han annolunda men inte så värst lugnare med 40,5 i feber den dagen, utan for omkring som en duracell-kanin.

Nätterna varit oroliga, han sover aldrig stilla utan är somen vandrande pinne i sin säng, så ock i natt. Vid två gav jag upp och tog in honom till oss, vilket kanske låter bra i teorin, han sover ju bättre MEN jag sover skit!! Den lilla sömn jag lyckas få är avbruten och ger ingen vila direkt. Han ligger kloss bredvid mig eller på mig, så att jag tillslut ligger mer eller mindre utanför madrassen. 

Och kl halv åtta var det dags att stiga upp på riktigt.

Jag är dödstrött, och blir sur gnällig och kinkig. Egentligen behöver jag sova nu jag också, men samtidigt så behövs det dammsugas, plockas i ordning, diskas, skala potatis och lite smått och gott.... och bara det att få gå på toaletten ENSAM, det kan locka mer än sömn, jag lovar.

Av Camilla - 6 augusti 2013 12:11

I söndags hade pappa och Linus namnsdag, det var Arne-dagen.

Och igår skulle pappa ha fyllt 67 år. Mamma, jag och Linus åkte ut till Minneslunden vid Gammalstorps kyrka och satte en blomma till honom. Kändes ganska tungt, vem kunde ana?

När vi kom hem och mamma kollade posten så låg det ett brev från församlingen där, eller om det var ifrån begravningsbyrån? 

I alla fall, pappa dog 27 april, begravningen var 2 veckor senare men han kom inte till minneslunden förrän den 2/8... 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards