Alla inlägg den 3 september 2013

Av Camilla - 3 september 2013 09:08

Inte denna alltså utan föregående...

Måndag skolan som vanligt, och Linus på dagis. 

Han gråter vid överlämnandet, men jag hinner inte ens ut i kapprummet längre, innan han tystnar och börjar intressera sig för vad de andra barnen gör. De säger att han har blivit mycket frimodigare efter sommaren och så pillrig. Han kan roa sig långa stunder med att (här hemma) t ex ta tändstickor, skruvar eller tandpetare och en och en sätta tillbaka dom i asken. Eller putta in saker i dammsugsröret etc. 

Tisdagen dagis och hemstudier. Onsdag en dag hos farmor och farfar. Vi har lagt upp Linus dagis-tider så att onsdagar ska vara Farmor-dag. Till bådas glädje kan jag lova. Första onsdagsmorgonen ville han inte ens att jag skulle pussa hej då eller följa med ut till bilen. Enda nackdelen är att han har så skoj där att han inte vill sova middag. Fast nackdel är väl att ta i. 

Men i onsdags åt vi middag hos farmor och farfar innan vi körde hem. Linus drack vatten här hemma och spillde ut på golvet i köket - klinker. Torkade upp vätan men inte tillräckligt noga troligtvis för han snavade till och ramlade platt på rygg med bakhuvudet i klinkerna. 

Skärrade ringde vi 1177 meddetsamma och fick rådet att åka in till akuten så det blev en färd till Kristianstad akut (Karlshamn har stängt på kvällar och Karlskrona är alldeles för långt bort, några mil längre bort än Kristianstad). 

Linus var ledsen först men slutade ganska snabbt gråta, men ville bara somna, och på väg till akuten kunde jag inte hålla honom vaken hela biten. Så börjar man att fundera: får de sova om man misstänker hjärnskakning?

In och ta en kundlapp, och knappt ens fått ut den ur maskinen innan det var vår tur. In och träffa en jättetrevlig ung läkare som lyste i ögonen på Linus och lugnade föräldrarna. Fick åka hem igen med order om att väcka honom var timma och kolla om han var lättväckt, mm. Sedan efter 6 timmar så låta det gå lite längre mellan väckningarna, och vara hemma från dagis på torsdagen. 

Som tur väl var så hade jag hemstudier, så jag behövde inte missa skolan. 

Linus däremot saknade dagis, för fy sjutton vilken huligan han var, och inte sov han middag den dagen heller. Vilket medförde att jag - efter en natt med störd sömn, mer störd än vanligt ska jag kanske tillägga - mer liknade en krokodil med tandvärk än en tålmodig mamma.... 

Fredag dagis som vanligt, men vi tyckte att han var lite varm när han kom hem, och ja, 38 grader feber. Var ute en stund med honom (han är inte lugnare, duvigare, tröttare förrän han har över 40 grader) så det märktes inte mycket förrän strax innan 18 då han bara ville sitta i mitt knä och vila, och jag bestämde mig för att gå in med honom, byta blöja, göra flaska och kanske somna honom. Han inte med allt, då han så fort vi landat i fåtöljen, tömde maginnnehållet i mitt knä. Sjysst!! Maginfluensa. Nej, det var ingen reaktion på hjärnskakning, utan maginfluensa, med en kräkning och flera diarré blöjor. 

Inte hans vecka helt enkelt... Skulle varit på Fabians 4-års kalas men vi fick stanna hemma istället.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards